گجت پوشیدنی از فشار خونی ها مراقبت می کندافرادی که فشار خون بالا دارند، بیشتر اوقات از دستگاه هایی برای سنجش این نشانگر طی روز استفاده می نمایند.

به گزارش وبلاگ خوراکی، مهر به نقل از نیو اطلس نوشت ،دستبندی ابداع شده که با تاباندن پالس های نور به پوست و رگ ها می تواند فشار خون افراد را به طور اتوماتیک میزان گیری کند و به یک اپ موبایل مخصوص بفرستد.

گجت پوشیدنی از فشار خونی ها مراقبت می کندافرادی که فشار خون بالا دارند، بیشتر اوقات از دستگاه هایی برای سنجش این نشانگر طی روز استفاده می نمایند.

افرادی که فشار خون بالا دارند، بیشتر اوقات از دستگاه هایی برای سنجش این نشانگر طی روز استفاده می نمایند.

مقدار گیری فشار خون نه تنها یک دردسر است بلکه همواره نیز دقیق نیست. به همین دلیل شرکت آکتیا(Aktiia) گجت پوشیدنی برای این منظور طراحی نموده است.

این محصول در سال 2021 میلادی در انگلیس، سوییس، آلمان، اتریش، فرانسه، ایرلند و ایتالیا رونمایی شده است. اما شرکت در نمایشگاه محصولات الکترونیکی مصرفی آمریکا در CES2022 میلادی نیز محصول را معرفی و بیان کرد در آمریکا نیز عرضه می گردد.

بخش سخت افزاری سیستم آکتیا شامل یک دستبند است که می توان آن را به طور مداوم روی مچ بست. این دستگاه با استفاده از فرایندی به نام فوتوپلیتسموگرافی (Photoplethysmogram یا تغییر حجم سنجی نوری) پالس های نور سبزی منتشر می نماید که از پوست رد می گردد و به رگ های زیر آن می رسد.

با تحلیل انعکاس نور در گیرنده های نور زیر دستبند، می توان تغییر قطر رگ ها در هر ضربان قلب را مشخص کرد. در مرحله بعد از این اطلاعات برای محاسبه فشار خون کاربر استفاده می گردد. داده های مذکور به یک اپ موبایل منتقل می گردد که سابقه فشار خون کاربر را نیز حفظ می نماید. به این ترتیب پزشکان این افراد نیز می توانند تغییرات نشانگر در گذر زمان را آنالیز نمایند.

دستگاه قادر است به طور اتوماتیک هر هفته 50 خوانش در روز و شب و بعلاوه حالات مختلف بدن انجام دهد.

این درحالی است که دستگاه های معمول سنجش فشار خون خوانش کمتری انجام می دهند و برای استفاده از آن بدن باید در حالات خاصی باشد.

آکیتا هم اکنون در اروپا در مرحله آزمایش بالینی است و به زودی در آمریکا نیز با همکاری بیمارستان زنان و بریگام (زیرمجموعه دانشگاه هاروارد) آزمایش می گردد.

46

منبع: خبرآنلاین

به "گجت پوشیدنی از فشار خونی ها مراقبت می کندافرادی که فشار خون بالا دارند، بیشتر اوقات از دستگاه هایی برای سنجش این نشانگر طی روز استفاده می نمایند." امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گجت پوشیدنی از فشار خونی ها مراقبت می کندافرادی که فشار خون بالا دارند، بیشتر اوقات از دستگاه هایی برای سنجش این نشانگر طی روز استفاده می نمایند."

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید