اعلام روزانه فرایند بیماری و مدل های اپیدمیولوژیک کرونا در کشور و جهان

به گزارش وبلاگ خوراکی، معاون آموزشی وزیر بهداشت گفت: الگوی بیماری زایی و ابتلا به ویروس در کشور و دیگر نقاط جهان، همچنین پیش بینی فرایند بیماری و مدل های اپیدمیولوژیک به طور روزانه اعلام می شود.

اعلام روزانه فرایند بیماری و مدل های اپیدمیولوژیک کرونا در کشور و جهان

به گزارش وبلاگ خوراکی، دکتر علی اکبر حق دوست، مدیر کمیته اپیدمیولوژی کووید- 19 با اشاره به اینکه، از امروز روزنگار اپیدمیولوژی ایران (فکت شیت) با استفاده از ظرفیت متخصصین کمیته کشوری و اساتید برجسته دانشگاه های علوم پزشکی کشور همچنین تجارب دیگر کشورها در بررسی اپیدمیولوژیک بیماری و یافته های خارجی و داخلی بطور روزانه بررسی و اعلام خواهد شد، گفت: این روزنگار، الگوی بیماری زایی و ابتلا به ویروس در کشور و مقایسه با دیگر نقاط جهان، نسبت به بررسی وضع موجود و پیش بینی فرایند بیماری در کشور و همچنین مدل های اپیدمیولوژیک را ارائه می دهد.

معاون آموزشی وزیر بهداشت در خصوص تشریح روزنگار اپیدمیولوژی جهانی به نقل از سازمان جهانی بهداشت گفت: متوسط میزان رشد مبتلایان در جهان 33 درصد بوده است که برخی کشورها به دلیل عدم شفافیت در اعلام آمارها و یا اقدامات سریع و قوانین سخت گیرانه گزارشات کمتری ارائه داده اند.

دکتر حق دوست افزود: تعداد موارد جدید روزانه در جهان رشد افزایشی داشته و اکنون 132567 نفر در کل جهان مبتلا و 4947 مورد فوتی گزارش شده است و موارد کشندگی در جهان نیز 3.7 درصد اعلام شده است.

به گفته مدیر کمیته اپیدمیولوژی کووید- 19، تعداد 123 کشور گزارشات خود را از این بیماری اعلام کرده اند که بیشترین موارد ابتلا در خارج از کشور چین به ترتیب شامل: ایتالیا، ایران، کره جنوبی، اسپانیا، فرانسه، آلمان، آمریکا، سوئیس، ژاپن، دانمارک، سوئد، هلند و انگلستان بوده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "اعلام روزانه فرایند بیماری و مدل های اپیدمیولوژیک کرونا در کشور و جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام روزانه فرایند بیماری و مدل های اپیدمیولوژیک کرونا در کشور و جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید