چه پوششی برای یک مدیر مناسب است

به گزارش وبلاگ خوراکی، پوشش خود را هوشمندانه انتخاب کنید.

تحقیقات اخیر مدرسه کسب وکار هاروارد نشان داده افرادی که لباس هایی متضاد در محیط های کاری می پوشند اغلب مقام بالاتری دارند و شایستگی بیشتری نسبت به افرادی با لباس های متداول و رسمی خواهند داشت. چرا که این تصور را در افراد ایجاد می نماید که من خیلی پیروز و مستقلم که می توانم لباسی متفاوت از بقیه بپوشم. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

چه پوششی برای یک مدیر مناسب است

مارک زوکربرگ، مدیرعامل فیسبوک را در لباس گرمکن کلاه دارش در ذهنتان بیاورید، یا استیو جابز مدیر عامل مرحوم اپل را در لباس یقه اسکی و شلوار جین مدنظر قراردهید. بسکمک از افراد، برعکس کسانی که کت و شلوارهای گران قیمت انتخاب می نمایند، اعتماد به نفس را در نوع لباس و پوشش متفاوت و گاه آزادانه تر می دانند.

در دانشگاه ها نیز همین اتفاق رخ می دهد. محققان هاروارد، در بعضی کنفرانس های دانشگاهی این موضوع را بیان کردند که اغلب پروفسورها و استاد تمام ها، نسبت به سایر دانشجویان و اساتید، لباس های غیررسمی تر و آزادانه تری انتخاب می نمایند.

آیا شما در محل کارتان کفش کتانی می پوشید؟

در ژوئن 2014 مقاله ای در ژورنال کانسومر ریسرچ با نام اثر کفش کتانی قرمز: شان و مقام شایستگی استنباط شده از علامت های ناهمخوانی منتشر شد که محققان در این تحقیق متوجه شدند مشاهده نمایندگان وقتی کسی را می بینند که ظاهر ناهماهنگی با بقیه دارد (مثل مدیری که یک کفش کتانی قرمز به پا نموده است) به او دید برتر و شایسته تری دارند، مخصوصا زمانی که باور دارند این شخص از هنجار جاری جامعه، باخبر است اما دانسته و عمدی ظاهری را می گزیند که شکل متفاوتی از او نشان می دهد. این شخص اغلب به عنوان شخصی مستقل دیده شده که به مقدار کافی اعتماد به نفس دارد، مستقل عمل نموده و قواعد خودش را دارد.

مردم سعی زیادی می نمایند تا از الگوهای پوششی تبعیت نموده و در محیط های حرفه ای و غیر حرفه ای مودب و آراسته باشند و این باور را دارند که همخوانی داشتن با این قواعد نوشته و نانوشته، به آنها کمک میرساند تا در چشم دیگران مقبول باشند.

کینان یکی از محققان هاروارد می گوید: ما زمان، انرژی و پول زیادی را صرف می کنیم تا در این قالب بگنجیم و شبیه بقیه شویم و چه در زندگی اجتماعی و چه در زندگی حرفه ای مان، آن گونه که مورد انتظار است لباس بپوشیم، اما اگر شما به جای اینکه این همه هزینه متحمل شوید تا مانند بقیه بپوشید، هرچه را که با آن راحت هستید بر تن کنید این نتیجه بوجود می آید که واقعا درک بالایی دارید.

تاثیر کفش های کتانی قرمز

بسکمک از مردم مدام در حال خریدن اجناس و البسه لوکس هستند تا به دیگران نشان دهند که از وضع اقتصادی خوبی برخوردارند. تحقیق صورت گرفته در این زمینه به این نتیجه رسید که رفتارهای ناهمخوان با سایرین می تواند سیگنال هایی را در وضعیتی بسیار بالاتر برای دیگران بفرستد و افراد مشاهده نماینده برداشت متفاوتی از رفتار آن فرد درپیش گیرند که محققان نام این ادراک را اثر کفش های کتانی قرمز گذاشته اند.کینان ادامه می دهد: به جای اینکه نشان دهید شما می توانید پول خرج کنید، نشان دهید که می توانید از سرمایه های اجتماعی تان خرج کنید. با این رفتار این را به نمایش می گذارید: من چنان مستقل و موفقم که می توانم مخالف و متضاد با بقیه لباس بپوشم.

یافته های مطالعات و تحقیقات در این باره چندین معنا دارند. برند ها باید توجه داشته باشند که نشانه های ردیابی خواسته های مشتریان در قرن اخیر تغییر نموده است و خیلی از مردم این روزها هوادار محصولاتی هستند که با انتخاب اکثریت تفاوت دارد

بلزا یکی از این محققان می گوید: رفتار و تفکر مشتریان دنیای امروز خیلی پیچیده شده است، آنها در پی راه های دیگری برای متفاوت بودن هستند و مسیرهای تازهی پیدا می نمایند و راه های دیگری را به جز خرید کالاهای گرانقیمت امتحان می نمایند.

بازاریابان اجناس لوکس باید به این راه های مختلف و تفاوت های شخصیتی افراد مطلع بوده تا بتوانند با این رویکرد تازه روی روش هایی سرمایه گذاری نمایند که مشتری سعی دارد تا از آن طریق خاص بودن را به دست بیاورد.

کینان می گوید: یکی از راه هایی که برند ها با استفاده از آن می توانند اعمال نفوذ نمایند این است که خطوط تولیدی راه اندازی نمایند که آنها را خاص و متمایز نشان دهد. درواقع به آن دسته از محصولاتی توجه گردد که به تازگی برای متفاوت بودن طراحی شده اند، محصولاتی مثل برند LittleMissMatched که به طور عمدی جوراب های مختلفی را در یک پکیج می فروشد و این شعار را دارد که: هیچ چیزی با هم هماهنگ نیست، اما همه چیز به هم می آید. این که بخواهیم متمایز باشیم، ما را در راه های دیگر نیز به پیروز می نماید.

منبع: الی گشت

به "چه پوششی برای یک مدیر مناسب است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه پوششی برای یک مدیر مناسب است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید