پروازهای فرودگاه مشهد از سر گرفته شد

به گزارش وبلاگ خوراکی، مدیرکل فرودگاه های خراسان رضوی از برقراری مجدد پروازهای مشهد پس از بازگشایی باند این فرودگاه اطلاع داد.

پروازهای فرودگاه مشهد از سر گرفته شد

به گزارش وبلاگ خوراکی محمود امانی بنی در گفت وگو با ایسنا با اعلام این خبر اظهار کرد: باند 31 راست و 13 چپ فرودگاه مشهد از ساعت 11:30 صبح امروز 21 دی ماه، با کوشش عوامل فرودگاهی پاکسازی و بازگشایی شد. طی 24 ساعت گذشته و به طور مستمر 2 تیم عملیات فرودگاهی با 14 خودروی اوره پاش، مایع پاش و برف روب اقدام به پاکسازی باند از برف و یخ با استفاده از 50 تن اوره و 10 هزار لیتر مایع استات پتاسیم کردند.

وی اضافه نمود: 4 شیفت 8 نفره در اطلاعات پرواز 199 جوابگوی مسافران برای اعلام شرایط پرواز بودند. بعلاوه در این مدت حدود 30 نفر در حوزه لندساید و محاوط ترمینالی اقدام به خدمت رسانی به مسافران نموده اند.

مدیرکل فرودگاه های خراسان رضوی توضیح داد: باوجود کاهش شدید دمای هوا تا منفی 15 درجه سانتی گراد و برودت هوا با کوشش عوامل فرودگاهی در حال حاضر باند اصلی فرودگاه مشهد عملیاتی است و هواپیماها با اجرای عملیات یخ زدایی امکان انجام پرواز از این باند را خواهند داشت.

امانی بنی یادآور شد: از مسافران درخواست می گردد به علت شرایط ناپایدار جوی، کاهش دید افقی و برودت هوا پیش از عزیمت به فرودگاه های کشور و اطلاع از شرایط پرواز با شماره 199 تماس حاصل نمایند.

لازم به ذکر است در پی بارش برف، کاهش شدید دما و یخ زدگی سطح باند فرودگاه بین المللی مشهد از ساعت 19 روز گذشته 20 دی ماه، 57 پرواز شامل 24 پرواز خروجی داخلی، 23 پرواز ورودی داخلی، 4 پرواز ورودی خارجی و 6 پرواز خروجی خارجی تا ساعت هشت و نیم صبح امروز 21 دی ماه باطل شد.

با وجود کاهش شدید دما و بارش برف از ساعات ابتدایی صبح امروز عملیات برف روبی و پاکسازی باند در چند مرحله شروع شده بود و کماکان نیز ادامه دارد.

منبع: دنیای سفر

به "پروازهای فرودگاه مشهد از سر گرفته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروازهای فرودگاه مشهد از سر گرفته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید