این منظره ها طبیعی فوق العاده را تنها در فرانسه می توانید ببینید!

به گزارش وبلاگ خوراکی، جاذبه های طبیعی فرانسه را بشناسید

جهان پر از جاذبه های طبیعی شگفت انگیز است که از سالیان دور، خیلی قبل تر از اینکه پای ما به آنجا برسد، به وجود آمده است. هر گوشه این سیاره یک جاذبه طبیعی وجود دارد یا بهتر است بگوییم تا قبل از رسیدن انسان ها به آنجا وجود داشت. کشور فرانسه به جاذبه های ساخت بشر معروفیت دارد اما از نظر جاذبه های طبیعی هم بسیار غنی است. برای آشنایی با منظره ها روستایی آلپ و غارهای پر پیچ و خم با خبرنگاران همراه باشید:

این منظره ها طبیعی فوق العاده را تنها در فرانسه می توانید ببینید!

مون بلان

کوه باشکوه مون بلان که در مرز بین ایتالیا و فرانسه واقع شده است، بلندترین کوه در غرب اروپا و رشته کوه آلپ است و ارتفاع آن 4810 متر می باشد. به صورت فنی ارتفاع کوه هر ساله بر مبنای مقدار برفی که بر روی قله آن می نشیند متغیر است. این کوه یکی از قله های محبوب کوهنوردان است که اولین صعود موفقیت آمیز به آن در سال 1786 ثبت شده است. مون بلان، محل بسیاری از حوادث مختلف مانند سقوط هواپیما، حوادث برای اسکی بازان و انفجار تونل بوده است که از این رو می توان این کوه را در زمره خطرناک ترین کوه های جهان قرار داد.

کوه دورو (Aiguille du Dru)

قله دورو(Aiguille du Dru) در رشته کوه مون بلان واقع شده است. بلندترین قله آن تنها 3755 متر ارتفاع دارد. جدا از مون بلان، این قله هم بسیار مورد توجه است.این کوه از صخره های گرانیتی تشکیل شده است و به صخره های خاکستری و قله تیز و ناهموارش معروفیت دارد و به همین علت است که این قله را aiguille یعنیسوزن می نامند. قله کوتاه تر دیگری با ارتفاع 3733 نیز وجود دارد که به آن Aiguilles du Dru به معنی دوروی کوچک می گویند. کوهنوردان از سال 1878 آغاز به صعود به این قله نموده اند. در سال 1913 آنان یک مجسمه فلزی از مریم مقدس را بر روی قله نصب کردند که از آن موقع تا کنون به جای مانده است.

وردون (Gorges du Verdon)

وردون دره -رودخانه ای است که اطراف آن را کوهای آلپ فرانسه احاطه نموده اند و بیش از 700 متر عمق و 25 کیلومتر طول دارد. این منطقه یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی در اروپا است که گردشگر های زیادی را هر ساله به خود جذب می نماید. آب رودخانه وردون فیروزه ای است و به نظر می رسد تکه های مواد معدنی در آب آن شناورند. این منطقه بهشت علاقه مندان به صخره نوردی، ماهیگیری، دره نوردی، رفتینگ و پاراگلایدینگ است. اگر به آنجا رفتید، حتما سری به Styx du Verdon که مربوط به افسانه های یونانی است و گفته می گردد رابط بین زمین و جهانی ارواح است هم بزنید.

ساحل گرانیت صورتی

ساحل گرانیت صورتی، در بریتانی شمالی واقع شده است. صخره های صورتی آن تنها در دو نقطه دیگر جهان یعنی چین و جزیره کورسیکا در ایتالیا یافت می گردد. صخره های صورتی بزرگ که از دریا بیرون زده اند، سرتاسر این منطقه را پوشانده اند. یکی از برترین منطقه ها برای دیدن این صخره ها ساحل شمالی Tréguier که صخره های صورتی در آنجا به صورت یک شکل واحد در آمده اند. در آنجا کلبه های عجیب و غریب ساحلی هم پیدا می کنید که در بین صخره ها ساخته شده اند که به زیبایی ها این صحنه به یاد ماندنی افزوده اند. پیشنهاد می گردد وقتی هم برای دیدن خانه های کوچکی که بین صخره ها نزدیک Le Gouffre ساخته شده، بگذارید.

صخره های Étretat

صخره های Étretat در منطقه روستایی نورماندی در یک ساحل تفریحی واقع شده است که بسیاری از نقاشان، نویسندگان و هنرمندان مشهور از جمله مونه، بادین، موپاسان، لوپین و کوربی را به خود جلب نموده است. یکی از ویژگی های منحصربه فرد این صخره سه طاق طبیعی و یک صخره سوزنی شکل است که از اقیانوس اطلس بیرون زده است. صخره ها از گچ سفید تشکیل شده اند و با خزه و چمن پوشیده شده اند. اگر به نورماندی می روید یک سفر یک روزه به این مکان خاطره ساز خواهد بود. در تابستان می توانید در میان این صخره ها شنا کنید و آفتاب بگیرید.

ذخیره گاه طبیعت اسکاندولا(Scandola Nature Reserve)

ذخیره گاه طبیعت اسکاندولا در جزیره کورسیکای فرانسه واقع شده است. معروفیت این جزیره به واسطه صخره های سرخ و سنگ های خاص آن است که از اقیانوس بیرون زده اند. در امتداد این صخره ها حفره ها و غارهایی را می بینید که دست نخورده به جای مانده اند. در آنجا می توانید با قایق سواری به کشف این منطقه بپردازید و منظره ها بسیار زیبایی را ببینید. پیشنهاد می کنیم از شهرک های ساحلی نزدیک اسکاندولا هم بازدید کنید. تا گوشه ای از زندگی در فرانسه را همراه با بخشی از غذاهای خوشمزه فرانسوی، تجربه کنید.

طاق پل مانند (Pont dArc)

pont در زبان فرانسوی یعنی پل. وجه تسمیه این جاذبه طبیعی به سبب شکل پل مانند آن است. این گذرگاه که در جنوب فرانسه قراردارد در اثر فرسایش سنگ ها به وسیله رودخانه Ardèche در طی سالیان متمادی، به صورت گذرگاه طاقی شکل در آمده است. امروزه این منطقه برای دره نوردی و کایاک سواری بسیار مورد توجه است. برخی ها آن را ورودی دره Ardèche می نامند که در سمت دیگر این طاق واقع شده است. در این مکان غار Chauvet-Pont-dArc Cave, واقع شده است که قدیمی ترین نقاشی های دوره پارینه سنگی در آن یافت می گردد. باستان شناسان تخمین می زنند این نقاشی ها متعلق به سی هزار سال پیش است.

اوسائو (Pic du Midi dOssau)

این منطقه در رشته کوهای پیرنه واقع شده است که قله آن از دره اوسائو آغاز می گردد. این کوه بیشتر به علت شکل دندانه دار و زاویه دار سنگ هایش معروفیت دارد تا ارتفاع یا میزان اش هنگام غروب منظره ای دیدنیی به وجود می آورد. شما می توانید از بلوار پیرنه این منظره جالب را دیدن کنید. بعلاوه می توانید از راه های مختلف به قله این کوه صعود کنید. از قله کوه میتوانید منظره ها زیبای اطراف را مشاهده کنید.

دشت نمک کامارگو

کامارگو بزرگترین دلتای رودخانه در غرب اروپا است و شگفتی های زیادی را در خود جای داده است. به عنوان اولین جاذبه، به علت وجود تالاب های نمک در این دشت، آب به رنگ صورتی و قرمز در آمده است. اگر این جاذبه که این منطقه را از بیشتر دلتاها متمایز می نماید خیلی قابل توجه نبود، باید اضافه کنم اینجا زیستگاه حیوانات مختلفی هم هست. در منظره دشت، فلامینگوهای صورتی و اسبهای وحشی کاماراگو هم دیده می شوند. فضای دشت نمک کاراماگو بسیار رویایی است.این منطقه یکی از خاص ترین منطقه ها طبیعی در فرانسه است.

باولا (Aiguilles de Bavella)

Aiguilles de Bavella مجموعه ای از هفت قله تیز و پرشیب است که به معنای سوزن های باولا است. در پایین massif درختان کاج قرار دارند که با باد تکان میخورند.این قله ها در جنوب کورسیکا قرار دارند و بلندترین قله آن 1899 متر است. در پایین Aiguilles de Bavella مجسمه مریم مقدس در روی مجموعه ای از سنگ ها قرار گرفته است که در زبان فرانسوی به آن

Notre Dame des Neiges به معنای بانوی برف ما گفته می گردد. در راستا صعود به Aiguilles de Bavella علاوه بر مجسمه، صخره های جالب، نهر و آبشارهای مختلفی هم در سر راه مشاهده خواهید کرد.

منبع: الی گشت

به "این منظره ها طبیعی فوق العاده را تنها در فرانسه می توانید ببینید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این منظره ها طبیعی فوق العاده را تنها در فرانسه می توانید ببینید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید