هند سفیر ترکیه را احضار کرد

به گزارش وبلاگ خوراکی، فارس نوشت: وزارت خارجه هند در واکنش به سخنان رئیس جمهور ترکیه درباره کشمیر در سفر به پاکستان، سفیر آنکارا در دهلی نو را احضار کرد.

هند سفیر ترکیه را احضار کرد

بنا بر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، اعتراض دولت هند به سخنان رئیس جمهور ترکیه درباره کشمیر و اعلام حمایت او از مواضع پاکستان، امروز دوشنبه سبب شده که دهلی نو سفیر آنکارا را به وزات خارجه هند فرابخواند.

احضار سفیر ترکیه در هند به وزارت خارجه بعد از سفر اخیر رجب طیب اردوغان به اسلام آباد و صحبت های او درباره کشمیر انجام شد.

رئیس جمهور ترکیه در جریان سفر به پایتخت پاکستان، ضمن حمایت از مواضع اسلام آباد درباره کشمیر تلویحا و بدون نام بردن از هند، از رویکردهای یکجانبه در قبال کشمیر انتقاد کرده بود.

اردوغان در نشست مشترک نمایندگان مجالس ملی و سنای پاکستان ضمن حمایت از موضع پاکستان در مورد کشمیر گفته بود: موضوع کشمیر باید بر پایه عدالت و حقانیت حل و فصل شود زیرا این مساله نگرانی هر دو کشور (پاکستان-ترکیه) به حساب می آید.

وزارت خارجه هند پیش از این با صدور بیانیه، مداخله رئیس جمهور ترکیه در امور داخلی هند را محکوم و ادعا کرد پاکستان، موضوع تروریسم را در جامو و کشمیر تقویت کرده است.

310311

منبع: خبرآنلاین

به "هند سفیر ترکیه را احضار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هند سفیر ترکیه را احضار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید