همسر معاون رئیس جمهور زیمبابوه به اتهام پولشویی دستگیر شد

به گزارش وبلاگ خوراکی، کمیسیون مبارزه با فساد زیمبابوه خاطرنشان کرد، مقامات این کشور اقدام به دستگیری همسر معاون رئیس جمهور به اتهام پولشویی، کلاهبرداری و نقض قوانین کنترل تبادلات نموده اند.

همسر معاون رئیس جمهور زیمبابوه به اتهام پولشویی دستگیر شد

به گزارش وبلاگ خوراکی، به نقل از خبرگزاری رویترز، براساس اعلام کمیسیون مبارزه با فساد زیمبابوه، مری موبایوا، همسر کونستانتینو چیونگا، معاون رئیس جمهور این کشور شنبه شب از سوی مقامات دستگیر شده و احتمالا امروز دوشنبه در دادگاه حاضر می گردد.

کمیسیون مبارزه با فساد زیمبابوه امسال میلادی از سوی اِمرسون منانگاگوا، رئیس جمهور این کشور منصوب شد و تحت فشار قرار گرفته تا قابلیت خود برای مبارزه با فساد سطح بالا در این کشور را نشان دهد.

سازمان شفافیت بین الملل برآورد نموده که زیمبابوه سالانه یک میلیارد دلار از بابت فساد آسیب می بیند.

در یک سند داخلی کمیسیون مبارزه با فساد زیمبابوه عنوان شده، موبایوا متهم است به این که در فاصله اکتبر 2018 تا ماه مه 2019 اقدام به انتقال غیر قانونی مبلغ 919 هزار دلار به آفریقای جنوبی تحت پوشش واردات کالا نموده هرچند که خود او این اتهام را رد نموده است.

دو هفته پیش نیز رسانه های خصوصی داخلی در زیمبابوه گزارش دادند موبایوا در حال جدا شدن از همسرش چیونگا است.

در سند مربوط به کمیسیون مبارزه با فساد زیمبابوه، موبایوا متهم به کسب متقلبانه گواهی ازدواج بدون رضایت چیونگا در اوایل امسال میلادی یعنی زمانی که این معاون رئیس جمهور زیمبابوه گرفتار بیماری بود شده است.

چیونگا ماه گذشته میلادی بعد از سپری کردن 4 ماه معالجه پزشکی در چین به خانه بازگشت.

منتقدان کمیسیون مبارزه با فساد زیمبابوه می گویند، این نهاد خودش دچار تعارض منافع است زیرا قاضی ارشد آن همسر سیبوسیسو مویو، وزیر امور خارجه زیمبابوه و از همپیمانان امرسون منانگاگوا است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "همسر معاون رئیس جمهور زیمبابوه به اتهام پولشویی دستگیر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همسر معاون رئیس جمهور زیمبابوه به اتهام پولشویی دستگیر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید