مصلایی پور: رفتار مجید رمضانی شایسته نبود، دوربین های چلنج سالن های ما مناسب کشتی نیستند

به گزارش وبلاگ خوراکی، رئیس کمیسیون داوران فدراسیون کشتی بروز بعضی از مسائل داوری را به خاطر دوربین های نامناسب سالن ها دانست و گفت: این دوربین ها دوربین چلنج نیستند و نمی توانند روی اسکوربورد زوم نمایند.

مصلایی پور: رفتار مجید رمضانی شایسته نبود، دوربین های چلنج سالن های ما مناسب کشتی نیستند

به گزارش وبلاگ خوراکی، محمد مصلایی پور درباره اینکه چرا بعضی از کشتی گیران در جام تختی دیر روی تشک حاضر شدند و چندین بار نام آنها اعلام شد، اما برخوردی صورت نگرفت، توضیح داد: قانونی وجود دارد مبنی بر اینکه کشتی گیر از زمانی که نامش از میکروفن خوانده می گردد سه تا 30 ثانیه زمان دارد که روی تشک حاضر گردد، اما اینجا انتخابی تیم ملی بود. اگر مسابقات قهرمانی کشور باشد یا اینکه قرار باشد تیمی روی سکو برود به هیچ عنوان این کار را نمی کردیم.

رئیس کمیسیون داوران فدراسیون کشتی اضافه کرد: اینجا مسابقات انتخابی تیم ملی است و کوشش می گردد برترین نفرات انتخاب شوند. موضوع یادشده نیز یک مورد بیشتر نبود که در مبارزه اول رخ داد و کشتی گیر دیر آمد. من هم در این مورد از اختیارات خودم استفاده کردم و گفتم مسئله ای وجود ندارد و او می تواند مبارزه کند.

مصلایی پور درباره اینکه در دو مبارزه چند بار نام کشتی گیران خوانده شد، اما داور روی تشک نیامد مانند مبارزه طاهری با علیزاده و قنامی با نظری، گفت: از زمانی که یک کشتی تمام می گردد تا کشتی گیر مبارزه بعدی را شروع کند، از نظر قانونی به مدت 20 دقیقه می تواند استراحت کند که این زمان نگذشته بود و جدول را به ما نداده بودند. مشکل از گوینده سالن بود که نام کشتی گیران را زود گفت و ما برگه داوری نداشتیم.

وی درباره اعتراضات زیاد مجید رمضانی مربی نوشهری و این که آیا مشکل داوری در مبارزه سجاد ایمن طلب و جواد رضایی وجود داشت، گفت: خیلی از زمان ها هست که مربیان به حق اعتراض می نمایند. ما نمی گوییم همواره داوری بدون اشتباه است و در سطح جهانی و المپیک هم این اشتباهات را دیده ایم، اشتباهات هم جزو داوری است، اما مربی هم حق اعتراض به وسیله چلنج را دارد. در مبارزه ایمن طلب و رضایی هم یکی دو صحنه پیش آمد که آن را در کلینیک داوری شرح دادیم و گفتیم داور باید در این صحنه ها چه کارهایی انجام دهد. رفتار آقای رمضانی شایسته یک مربی نیست که با کارت قرمز هم جریمه شد.

مصلایی پور در ادامه صحبت هایش درباره داوری در جام تختی، گفت: داورانی که برای مسابقات جام تختی انتخاب شدند در طول سال ارزیابی شده بودند و در ابتدای سال 1400 از آنها امتحان گرفته بودیم. داوران این مسابقات بالاترین نمره ارزیابی را داشتند. تیم داوری بسیار خوب و قوی در مسابقات اهواز داشتیم و همان طور که گفتم ما این ادعا را نداریم که هیچ مسئله ای در داوری وجود ندارد، اما در یک صحنه چالشی به وجود آمد که مربوط به مسابقه کشتی گیر قم و خوزستان بود.

عضو کمیسیون داوران اتحادیه جهانی کشتی با اشاره به مسئله ای که داوری ایران دارد، گفت: این مشکل به خاطر فیلم برداری است. کیفیت دوربین های فیلم برداری نه در اینجا، بلکه در هیچ کجای کشور که مسابقات برگزار می گردد، خوب نیست. این دوربین ها، دوربین چلنج نیستند و نمی توانند روی اسکوربورد زوم نمایند. در اتحادیه جهانی حتی اگر یک چسب روی دست ورزشکار باشد آن قدر دوربین ها حرفه ای هستند که می توانند به خوبی روی آن زوم نمایند، این همان دوربین هایی است که از آنها برای امنیت ساختمان استفاده می گردد به همین علت نتوانستیم زمان را ببینیم، اما 20 ثانیه را نگه داشتیم و با کرونومتر گرفتیم، دوباره فیلم را با هیئت ژوری آنالیز کردیم و دیدیم امتیازی که داده شده درست است، چون زمان تمام شده بود که فن زده شد.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "مصلایی پور: رفتار مجید رمضانی شایسته نبود، دوربین های چلنج سالن های ما مناسب کشتی نیستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصلایی پور: رفتار مجید رمضانی شایسته نبود، دوربین های چلنج سالن های ما مناسب کشتی نیستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید