لنزی که به وسیله اشک چشم وجود تومور را تشخیص می دهد

به گزارش وبلاگ خوراکی، محققان به تازگی لنز های تماسی جدیدی اختراع نموده اند که می توانند تومور های سرطانی را به وسیله اشک تشخیص دهند. این پژوهش به وسیله یانگژی ژو مهندس زیست پزشکی در موسسه تراساکی، یک سازمان تحقیقاتی غیرانتفاعی در کالیفرنیا، رهبری می گردد. او می گوید: لنز های تماسی ما در مقایسه با سایر تکنیک های فعلی در این زمینه بسیار هیجان انگیز هستند.

لنزی که به وسیله اشک چشم وجود تومور را تشخیص می دهد

به گزارش وبلاگ خوراکی، پیش از این که در مورد این فناوری هیجان زده شوید، ذکر این نکته ضروری است که این لنز های تماسی در حال حاضر فقط در آزمایشگاه مورد آنالیز قرار گرفته است. اما این بدان معنا نیست که پس از اثبات بی خطر بودن، نمی توان آنها را روی انسان آزمایش کرد.

این لنز ها به یک آنتی بادی مجهز شده اند که می تواند آنتی بادی دیگری را که در اگزوزوم های موجود در اشک یافت می گردد، شناسایی نموده و روی آن بچسبد. وقتی این دو آنتی بادی به یکدیگر می رسند، قرمز می شوند. این رنگ قرمز نشان دهنده وجود سلول های تومور است. نتایج بدست آمده آنقدر واضح است حتی با چشم غیر مسلح نیز قابل مشاهده است.

این تکنیک مزایای زیادی از جمله سرعت را نسبت به سایر روش ها ارائه می دهد. در حالی که اعلام نتیجه آزمایش خون، بیوپسی یا سی تی اسکن چندین روز یا حتی هفته طول می کشد، این لنز ها در عرض 30 دقیقه نتیجه آزمایش را ارائه می دهند. این فرآیند نیازی به برش یا جراحی ندارد و کاملا بدون درد است.

ژو و تیمش در حال حاضر در حال آنالیز این لنز بر روی خرگوش ها هستند. این آزمایش ها می توانند ایمنی لنز های تماسی را برای استفاده بر روی انسان ها تایید نمایند. محققین می گویند اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، می توان از این لنز های تماسی برای مواردی فراتر از سرطان، مانند تشخیص بعضی بیماری های خودایمنی استفاده کرد.

حتی ممکن است روزی بتوان از آن ها به منظور ارائه دارو هایی برای درمان بیماران استفاده کرد. لنز های تماسی که قبلا فقط برای بهتر تماشا افراد استفاده می شد، ممکن است در آینده کاربرد های تشخیصی و درمانی زیادی داشته باشند.

منبع: interestingengineering

منبع: فرارو

به "لنزی که به وسیله اشک چشم وجود تومور را تشخیص می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لنزی که به وسیله اشک چشم وجود تومور را تشخیص می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید