لزوم ایفای نقش دفاتر خدمات مسافرتی آذربایجان شرقی در معرفی ظرفیت های بوم گردی و توزیع متوازن سفر

به گزارش وبلاگ خوراکی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، بر ایفای نقش دفاتر خدمات مسافرتی در معرفی ظرفیت های بوم گردی و توزیع متوازن سفر در سراسر استان، تاکید نمود.

لزوم ایفای نقش دفاتر خدمات مسافرتی آذربایجان شرقی در معرفی ظرفیت های بوم گردی و توزیع متوازن سفر

به گزارش وبلاگ خوراکی به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار مدیرکل میراث فرهنگی استان امروز دوشنبه 30 مهر 97 در نشست مشترک با هیئت مدیره انجمن دفاتر خدمات مسافرتی استان با اشاره به اهمیت تعامل مستمر انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و اداره کل، تاکید نمود: با توجه به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی، اهتمام اداره کل میراث فرهنگی استان به برطرف موانع و مسائل مربوط به دفاتر خدمات مسافرتی قرار گرفته و اثر بخشی این تعاملات می تواند سطح کیفی خدمات را ارتقا بخشد.

او با تاکید به نقش موثر دفاتر خدمات مسافرتی در تقویت ظرفیت های بوم گردی و همچنین توزیع سفر در سراسر استان، اظهار کرد: با توجه به اهمیت مقوله بوم گردی و ظرفیت کم نظیر آذربایجان شرقی در این خصوص، اطلاعات کامل 200 جهت بوم گردی در استان توسط اداره کل فراهم و نقشه جامع آن احصا شده که دفاتر خدمات مسافرتی می بایست در این راستا با تمرکز بر روش ها و فناوری های نوین بر گسترش و معرفی ظرفیت های یاد شده با تعریف تورهای یک و دو روزه در جهت متوازن سازی توزیع سفر مشارکت ویژه داشته باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با بیان اینکه بخش عمده ظرفیت دفاتر خدمات مسافرتی باید به تورهای ورودی اختصاص یابد، اضافه کرد: با توجه به اینکه رضایت گردشگران از خدمات یکی از مهم ترین مولفه های توسعه صنعت گردشگری در استان است، باید نظارت های لازم از واحدهای مربوطه با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی استان و انجمن دفاتر خدمات مسافرتی از واحدهای مربوطه صورت پذیرد تا شاهد افزایش و تداوم تورهای ورودی در استان باشیم.

آبدار در انتها سخنان خود با اشاره به اینکه حلقه مفقوده تعالی صنعت گردشگری استان هم افزایی میان تشکل های گردشگری است، گفت: با هم افزایی میان تشکل ها و کوشش در راستای ارتقای رضایتمندی مشتری و همچنین کاهش هزینه های تمام شده سفر به استان، شاهد تحقق اهداف گردشگری استان خواهیم بود.

رشید رجب پور رئیس هیئت مدیره انجمن دفاتر خدمات مسافرتی آذربایجان شرقی نیز در این دیدار، گفت: تفویض اختیار رسیدگی به شکایات و نیز نظارت بر عملکرد دفاتر به انجمن دفاتر خدمات مسافرتی استان از سوی اداره کل میراث فرهنگی می تواند بخش عمده ای از بروکراسی را کاهش و موجب رضایت بیشتر ذی نفعان گردد.

او گفت: انجمن دفاتر خدمات مسافرتی استان آمادگی دارد به منظور تشدید برخورد بر اجرای تورهای غیر مجاز و معضلات آن ها همکاری مستقیم و موثری با اداره کل میراث فرهنگی استان داشته باشد.

رجب پور در انتها تاکید نمود: امیدواریم مسئولین استانی باتوجه به شرایط مالی موجود حمایت های لازم را برای حضور آژانس های مسافرتی در نمایشگاه های ملی و بین المللی در راستای معرفی و تبلیغ ظرفیت های گردشگری آذربایجان شرقی فراهم سازند.

منبع: میراث آریا

به "لزوم ایفای نقش دفاتر خدمات مسافرتی آذربایجان شرقی در معرفی ظرفیت های بوم گردی و توزیع متوازن سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم ایفای نقش دفاتر خدمات مسافرتی آذربایجان شرقی در معرفی ظرفیت های بوم گردی و توزیع متوازن سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید