افزایش قابل توجه گردشگران خارجی در آذربایجان شرقی

به گزارش وبلاگ خوراکی، افزایش گردشگران آذربایجان شرقی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: در ده ماهه امسال شمار گردشگران خارجی که به استان آذربایجان شرقی سفر نموده اند در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته 10 درصد افزایش گردشگران آذربایجان شرقی را نشان می دهد. مرتضی آبدار در این خصوص اضافه نمود: طبق آخرین آمارها تعداد گردشگران خارجی ورودی به آذربایجان شرقی در مدت سپری شده از سال 97 بیش از 493 هزار نفر بوده که افزایش قابل توجهی نسبت به مدت های مشابه در سال های گذشته نشان می دهد. او همچنین از افزایش 22 درصدی گردشگران داخلی به آذربایجان شرقی در امسال خبر داده و گفت: در حوزه گردشگری داخلی نیز شاهد حضور بیش از چهار میلیون و 500 هزار نفر از هموطنانمان در استان آذربایجان شرقی بوده ایم. با خبرنگاران همراه شوید تا در مورد این مطلب بیشتر بدانیم.

افزایش قابل توجه گردشگران خارجی در آذربایجان شرقی

همچنین مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی آذربایجان شرقی رویداد بین المللی تبریز 2018 را از جمله عوامل مهم و تاثیرگذار در افزایش جهانگردان آذربایجان شرقی در بحث جهانگردی ورودی برشمرده و با بیان اینکه این رویداد باعث تبدیل شدن جهانگردی به یک مطالبه عمومی در سطح ملی و منطقه ای شده است ادامه داد: اینکه گفته می گردد برای تبریز 2018 کاری صورت نگرفته، زیر سوال بردن اقدامات ارزشمند و کوشش های صورت گرفته در این راستا است، زیرا توسعه جهانگردی در قالب یک فرآیند هدفمند امکان پذیر خواهد بود. وی با بیان اینکه رویداد تبریز 2018 نقطه آغازی برای ایجاد تحولی اساسی در صنعت جهانگردی منطقه است، گفت: تبریز 2018 را می توان به عنوان نقطه آغاز یک تحول اساسی در جهانگردی استان در نظر گرفته و هم اکنون نیز موضوع جهانگردی به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است، به گونه ای که مسئولین و مردم به این باور رسیده اند که توسعه مالی در گرو توسعه آن و افزایش جهانگردان آذربایجان شرقی می باشد.

در 2 سال اخیر تمام موزه های تبریز و استان آذربایجان شرقی به شکل اساسی از نظر سخت افزاری و نرم افزاری ساماندهی شده و مورد بازسازی قرار گرفته اند و علاوه بر این شاهد صدور مجوز و افتتاح سه موزه خصوصی نیز در این مدت بوده ایم. بر اساس گفته های وی، به دلیل برنامه ریزی های صورت گرفته و تبلیغات گسترده ای که برای تبریز 2018 صورت گرفته است، شاهد رشد 5/14 درصدی تخت های اقامتی در سطح استان بوده ایم. آبدار با اشاره به اینکه بخش خصوصی باید فعالیت های خود را در راستای جهانگردی ورودی متمرکز نماید گفت: متاسفانه این امر در مقیاس گسترده ای انجام نشده است و تنها تعداد معدودی از دفاتر مسافرتی استان آذربایجان شرقی در این زمینه اقدام نموده اند. اما با همکاری شهرداری، میراث فرهنگی و اتاق بازرگانی مشوق هایی نیز تعریف شده است که به فعالان جذب جهانگرد ورودی خارجی به منظور افزایش جهانگردان آذربایجان شرقی تخصیص خواهد یافت.

او همچنین جهانگردی را مقوله ای غیر وابسته به یک بخش دانسته که نگاه سلیقه ای به آن موجب تاثیرات منفی بسیاری خواهد شد و می بایست تمام مجموعه های استان در راستای توسعه جهانگردی هر آنچه در توان دارند را به اجرا در بیاوردند. تبریز در سال 2018 از سوی سازمان همکاری کشورهای اسلامی به عنوان پایتخت کشورهای اسلامی برگزیده شده بود. این عنوان در سال جدید میلادی یعنی 2019 به باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان اختصاص یافته است.

منبع: الی گشت

به "افزایش قابل توجه گردشگران خارجی در آذربایجان شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش قابل توجه گردشگران خارجی در آذربایجان شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید