قاسمی: عمر مفید بسیاری از خودرو های مسافری تمام شده است ، مسوول جان مردم هستیم

به گزارش وبلاگ خوراکی، وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه عمر مفید بسیاری از خودرو های مسافری تمام شده است گفت: تردد این خودرو ها با عمر بالا باعث ایجاد خطر برای مسافران و خودرو های دیگر می گردد که باید حتما این ناوگان نوسازی گردد.

قاسمی: عمر مفید بسیاری از خودرو های مسافری تمام شده است ، مسوول جان مردم هستیم

به گزارش گروه مالی وبلاگ خوراکی، رستم قاسمی روز دوشنبه در هشتمین جلسه کمیسیون اجرایی آیین نامه مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی خوزستان همزمان با یکصد و نوزدهمین نشست کمیسیون ایمنی راه های کشور که به صورت ارتباط تصویری برگزار گردید بیان نمود: راه چاره های لازم با همکاری دستگاه های مربوطه برای کاهش تصادفات در جاده های کشور پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: عوامل انسانی، آموزش، تعلیم رانندگی و جاده ها در وقوع تصادفات جاده ای نقش دارند که باید با در نظر گرفتن این موارد کوشش کنیم آمار تصادفات در کشور کاهش پیدا کند.

قاسمی، با بیان اینکه بیش از 200 هزار کیلومتر راه در کشور وجود دارد، گفت: حفظ ایمنی و نگهداری راه ها احتیاج به سرمایه دارد و مشاهده آمار تصادفات در جاده ها نشاندهنده این است که نتوانسته ایم جاده های ایمنی را مهیا کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه باید راه های 2 طرفه را عریض کنیم تا از ایمنی مناسبی برخوردار شوند اضافه نمود: جهت های منتهی به بعضی شهر های پرجمعیت ضروری است چهار خطه شوند، اما با منابعی که در اختیار داریم این امر میسر نیست، ولی کوشش می کنیم تا تحقق پیدا کند.

وی ادامه داد: خودرو های فراوانی با عمر 40 سال در جاده های کشور تردد می نمایند که باعث کاهش ایمنی راه ها هستند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه عمر مفید بسیاری از خودرو های مسافری تمام شده است گفت: تردد این خودرو ها با عمر بالا باعث ایجاد خطر برای مسافران و خودرو های دیگر می گردد که باید حتما این ناوگان نوسازی گردد.

قاسمی ادامه داد: سامانه های کنترل و نظارت جاده ای باید با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و پلیس راه پیگیری گردد و چنانچه احتیاج به هرگونه مجوزی است اعلام نمایند تا به سرعت اجرا گردد تا شاهد کاهش تصادفات جاده ای شویم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: با رانندگانی که تخلف می نمایند باید برخورد قاطع گردد و جریمه سنگینی برای آن ها درنظر گرفته گردد.

لزوم نگاه ملی به راه های خوزستان

معاون امور عمرانی استاندار خوزستان نیز در این نشست با اشاره به اهمیت جاده بهبهان - رامهرمز در بحث تردد بین استانی، گفت: از کمیسیون ایمنی راه ها انتظار داریم که به این جاده که از راه های تردد بین خوزستان و استان های همجوار است به صورت ملی نگاه گردد.

محمد خانچی با اشاره به تصادف زنجیره ای 50 خودرو در 20 دی سال جاری در جاده رامهرمز - بهبهان، اضافه نمود: روزانه تردد های زیادی از استان های همجوار در این جاده صورت می گیرد که باید توجه ویژه ای به آن گردد تا دیگر شاهد چنین اتفاقاتی در این جاده پرتردد نباشیم.

این تصادف زنجیره ای به علت مه گرفتگی و کاهش شعاع دید رخ داد و سه دستگاه خودرو در این حادثه آتش گرفتند. در این حادثه پنج نفر کشته و 45 نفر مصدوم شدند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "قاسمی: عمر مفید بسیاری از خودرو های مسافری تمام شده است ، مسوول جان مردم هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قاسمی: عمر مفید بسیاری از خودرو های مسافری تمام شده است ، مسوول جان مردم هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید