فضا برای ایجاد زیرساخت های گردشگری پارسه پاسارگاد تامین می شود

به گزارش وبلاگ خوراکی، زیرساخت های گردشگری مناسب تر در پارسه و پاسارگاد ایجاد خواهد شد. با ادامه خبر همراه خبرنگاران باشید.

فضا برای ایجاد زیرساخت های گردشگری پارسه پاسارگاد تامین می شود

مدیر کل پایگاه های میراث دنیای در مراسم افتتاح پروژه ساماندهی و تجهیز کتابخانه تخصصی تخت جمشید از تامین فضا برای ایجاد زیرساخت های گردشگری مناسب تر در پارسه پاسارگاد خبر داد. وی با اشاره به اهمیت گردشگری و قرارگیری آن در الویت مهم زندگی مردم و دولت، گفت که لازم است که اقدامات در جهت رونق توسعه گردشگری سرعت بگیرد.

فرهاد عزیزی در ادامه بیان نمود:

در حال حاضر اولویت سازمان میراث فرهنگی در پایگاه های دنیای رفع کمبودها و نواقص در زیرساخت های گردشگری و حوزه اشتغال است. به طوری که هم اکنون با همراهی بخش خصوصی، انجمن های مردم نهاد عزم جدی ایجاد شده است. در حال حاضر کشورهایی در دنیا در عرصه گردشگری پیروز شده اند که علاوه بر سازمان های مربوط به بحث میراث فرهنگی، Ngoها، جوامع بومی و بخش خصوصی در حفظ و نگهداری، معرفی و ایجاد زیرساخت های گردشگری نقش آفرینی می کنند.

وی از اتفاقات نو در تخت جمشید و پاسارگاد در زمینه مباحث عمرانی و زیرساخت های مورد نیاز گردشگران خبر داد. او همچنین اضافه کرد:

در حال حاضر با برنامه ریزی های اجرا شده و اقدامات اجرایی امیدواریم شرایط بهتری نسبت به سال های قبل در پارسه و پاسارگاد رخ دهد.

مدیرکل پایگاه های میراث ملی و دنیای با تاکید بر نقش نوروزگاه ها در پایگاه های ملی و به ویژه دنیای، گفت که امسال با برگزاری نوروزگاه ها در پایگاه های ملی و به خصوص دنیای شاهد یک همگرایی بزرگ در کلیه نهادها بودیم، به طوری که این اتفاق سبب شد که امسال با برگزاری آیین های محلی و سنتی، شاهنامه خوانی، موسیقی زنده و محلی، فضای فرهنگی و جذابی برای گردشگران ایجاد شود و نوروزی متفاوت و ماندگار در فکر مردم نقش ببندد.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا

به "فضا برای ایجاد زیرساخت های گردشگری پارسه پاسارگاد تامین می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فضا برای ایجاد زیرساخت های گردشگری پارسه پاسارگاد تامین می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید