شکسته شدن رکورد واردات واکسن در مهرماه

به گزارش وبلاگ خوراکی، خبرگزاری خبرنگاران- معاون فنی گمرک ایران گفت: با ورود بیش از 60 میلیون دُز واکسن در مهرماه رکورد واردات واکسن در یکماه شکسته شد.

شکسته شدن رکورد واردات واکسن در مهرماه

به گزارش خبرگزاری وبلاگ خوراکی، مهرداد جمال ارونقی اضافه کرد: از 15 بهمن سال 1399 تا امروز (اول آبان سالجاری)، تعداد 120 میلیون و 468 هزار و 206 دُز واکسن کرونا، طی 73 محموله، وارد کشور شده و بصورت حمل یکسره از گمرک ترخیص شده است.

به گفته ارونقی واکسن های وارداتی از نوع: سینوفارم چینی به تعداد 105 میلیون و 726 هزار و 396 دُز (بیش از 87 درصد)؛ آسترازنکای چند ملیتی به تعداد 11 میلیون و 69 هزار و 210 دُز (بیش از 9 درصد)؛ اسپوتنیک روسی به تعداد 2 میلیون و 547 هزار و 600 دُز (بیش از 2 درصد) و بهارات هندی به تعداد 1 میلیون و 125 هزار دُز (نزدیک به 1 درصد) می باشد.

معاون امور گمرکی گمرک کشور توضیح داد: از واکسن های وارده به کشور، بیش از 13 میلیون دُز در مردادماه (11 درصد)، بیش از 33 میلیون دُز در شهریورماه (28 درصد) و بیش از 60 میلیون دُز در مهرماه (50 درصد) امسال وارد کشور شده اند و این آمار نشان می دهد 90 درصد واکسن های وارده، طی سه ماهه: مرداد تا مهرماه، وارد کشور شده و 10 درصد واکسن های اشاره شده، طی 6 ماه قبل از مردادماه، وارد کشور شده است.

به گزارش خبرگزاری وبلاگ خوراکی به نقل از صدا و سیما، به گفته این مقام مسئول، تشریفات گمرکی و ترخیص تمامی واکسن های وارده از کشورهای: چین، ژاپن، روسیه، ایتالیا، هلند، هندوستان، اتریش، لهستان، کره جنوبی و یونان در حداقل زمان ممکن، بصورت حمل یکسره و در پای پرواز انجام و این واکسن ها بقید فوریت تحویل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

به "شکسته شدن رکورد واردات واکسن در مهرماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکسته شدن رکورد واردات واکسن در مهرماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید