رویترز: سال گذشته 800 هزار افغانستانی از ایران رفتند

به گزارش وبلاگ خوراکی، آمارهای رسمی اتحادیه اروپا نشان می دهد که بواسطه تحریم های ضدایرانی امریکا و بروز مسائل مالی، هزاران نفر از اتباع افغانستان ایران را به مقصد اروپا ترک نموده اند و اکنون به بزرگترین گروه پناهجویان ورودی به این بلوک بدل شده اند.

رویترز: سال گذشته 800 هزار افغانستانی از ایران رفتند

خبرگزاری رویترز روز سه شنبه با استناد به آمارهای رسمی اتحادیه اروپا نوشته است که در سال جاری میلادی تعداد اتباع افغانستانی که به صورت غیرقانونی به کشورهای عضو اتحادیه اروپا پناهنده شده اند، از اتباع سوریه پیشی گرفته و آنها را به بزرگترین گروه پناهجویانی بدل نموده که امسال وارد مرزهای این بلوک سیاسی شده اند.

براساس این گزارش، آمار مؤسسه اروپایی فرونتکس نشان می دهد که از ابتدای سال جاری میلادی حدود 17000 پناهجوی افغانستانی با گذر از دریای اژه به سواحل اتحادیه اروپا رسیده اند. به گفته یک مقام ارشد اتحادیه اروپا، حدود نیمی از این افراد، پیش از آنکه از راستا ترکیه خود را به اتحادیه اروپا برسانند، در ایران زندگی می نموده اند و حتی بعضی از آنها متولد ایران هستند.

این مقام اروپایی گفته است که این پناهجویان به این دلیل در حال ترک ایران هستند که سیاست ایالات متحده وضعیت مالی در ایران را به شکل قابل توجهی خراب نموده است.

رویترز به نقل از مقام های افغانستانی نوشته است که در حال حاضر حدود 2 میلیون تبعه افغانستان در ایران زندگی می نمایند؛ این در حالی است که بنا بر اعلام سازمان بین المللی مهاجرت، سال گذشته 800 هزار تبعه افغانستان ایران را ترک نموده اند. از این رقم، نسبت اندکی، یعنی حدود 12000 نفر در سال 2018 میلادی به اتحادیه اروپا رفته اند، اما به نوشته رویترز، این رقم در امسال میلادی می تواند تا دو برابر افزایش یابد.

براساس این گزارش، اغلب این افراد در جزایر یونان اسکان پیدا نموده اند. نهاد خیریه آکسفام می گوید در حال حاضر بیش از 13000 مرد، زن و کودک پناهجو در اردوگاه موریا در جزیره لسبوس یونان سکونت دارند، آن هم در حالی که این اردوگاه در اصل برای میزبانی از تنها 3100 نفر طراحی شده است.

منبع: ایران آنلاین

به "رویترز: سال گذشته 800 هزار افغانستانی از ایران رفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویترز: سال گذشته 800 هزار افغانستانی از ایران رفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید