رامنی: برنامه ریزی برای به چالش کشیدن انتخابات به طور خطرناکی کشور را تهدید می نماید

به گزارش وبلاگ خوراکی، سناتور جمهوریخواه ایالت یوتا به شدت از طرح بعضی سناتورهای جمهوریخواه برای به چالش کشیدن نتایج انتخابات در نشست 6 ژانویه کنگره انتقاد نموده است.

رامنی: برنامه ریزی برای به چالش کشیدن انتخابات به طور خطرناکی کشور را تهدید می نماید

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ خوراکی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، میت رامنی سناتور جمهوریخواه ایالت یوتا در اظهاراتی به شدت از طرح 12 سناتور جمهوریخواه برای به چالش کشیدن نتایج انتخابات ریاست جمهوری نوامبر به شدت انتقاد کرد و هشدار داد: این اقدام می تواند موجب ضربه زدن به اعتماد عمومی گردد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی وبلاگ خوراکی بخوانید. (کلیک کنید)

وی تاکید نمود: این ترفند فاحش برای رد آرا الکترال شاید به نوعی با هدف دنبال کردن بلندپروازی های سیاسی باشد ولی به طور خطرناکی کشور ما را تهدید خواهد نمود.

رامنی پیش از این روز آدینه نیز در جمع وبلاگ خوراکی گفته بود که رد آرا الکترال در نشست مشترک مجلس نمایندگان و مجلس سنا در روز چهارشنبه، به گسترش این شایعات نادرست یاری می نماید که انتخابات سرقت شده است.

اظهارات رامنی در حالی است که 11 سناتور جمهوریخواه به رهبری تد کروز هشدار داده اند که از طرح به چالش کشیدن نتایج انتخابات حمایت خواهند کرد. این سناتورها قصد دارند پیروزی جو بایدن در انتخابات جنجالی 3 نوامبر را زیر سئوال ببرند.

رامنی اضافه کرد: تد کروز و سایر امضانمایندگان بیانیه مربوط به رد نتایج آرا الکترال بر این باورند که این اقدام کنگره برای به چالش کشیدن نتایج آرا الکترال موجب احیای اعتماد عمومی به انتخابات خواهد شد ولی به نظر من این اقدام نه تنها موجب جلب اعتماد عمومی نمی گردد بلکه به ضرر آن خواهد بود.

این در حالی است که جاش هاولی سناتور جمهوریخواه ایالت میسوری چهارشنبه وعده داده است تا پیروزی جو بایدن رئیس جمهور منتخب امریکا در انتخابات جنجالی 3 نوامبر را در نشست آینده کنگره به چالش بکشد، یعنی نشستی که کنگره میخواهد رسما آرا الکترال را شمارش کند.

اقدام بعضی سناتورهای جمهوریخواه برای به چالش کشیدن نتایج آرا الکترال در حالی است که شانس چندانی برای تغییر نتایج انتخابات ریاست جمهوری وجود ندارد.

جاش هاولی میخواهد در نشست 6 ژانویه کنگره، اعضای مجلس نمایندگان و سنا را مجبور به رای گیری درباره پذیرش نتایج آرا الکترال بایدن کند. اعتراض این سناتور نتیجه انتخابات را تغییر نخواهد داد ولی فرایند تایید پیروزی بایدن را به تاخیر می اندازد.

این در شرایطی است که دموکراتها قصد دارند هر گونه اعتراض نسبت به نتایج آرا الکترال را در مجلس نمایندگان رد نمایند.

بعضی از جمهوریخواهان در ایالت تگزاس به تازگی از مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا به خاطر شمارش آرا شکایت نموده اند و از قاضی فدرال خواسته اند تا اعلام کند نقش معاون رئیس جمهور در نشست 6 ژانویه کنگره، تشریفاتی نیست و او می تواند درباره اینکه آرا کدان ایالت ها شمرده و تایید گردد، تصمیم بگیرد.

جاش هاولی با انتشار بیانیه ای اضافه کرد: بعضی ایالت ها به خصوص پنسیلوانیا نتوانسته اند از قوانین انتخاباتی خودشان تبعیت نمایند. حداقل کاری که کنگره می تواند انجام دهد، تحقیق درباره این قانون شکنی هاست.

تعدادی از نمایندگان جمهوریخواه در مجلس نمایندگان گفته اند که به نتایج انتخابات اعتراض خواهند کرد ولی هاولی نخستین سناتوری است که این اقدام را انجام داده است.

ترامپ هنوز حاضر به پذیرش شکست در انتخابات ریاست جمهوری 3 نوامبر در برابر بایدن نشده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "رامنی: برنامه ریزی برای به چالش کشیدن انتخابات به طور خطرناکی کشور را تهدید می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رامنی: برنامه ریزی برای به چالش کشیدن انتخابات به طور خطرناکی کشور را تهدید می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید