رئیس جمهوری طرح ساده سازی مراحل شروع کسب و کار را ابلاغ کرد

به گزارش وبلاگ خوراکی، تهران (پانا) - طرح ساده سازی مراحل شروع کسب و کار به تصویب شورای عالی اداری رسید و از سوی رئیس جمهوری به تمامی وزارت خانه ها، مؤسسات و شرکت های دولتی، نهادهای عمومی غیردولتی و سایر دستگاه هایی که به نحوی از بودجه عمومی استفاده می کنند، برای اجرا ابلاغ شد.

رئیس جمهوری طرح ساده سازی مراحل شروع کسب و کار را ابلاغ کرد

به گزارش روابط عمومی سازمان اداری و استخدامی کشور، شورای عالی اداری در جلسه 24 آذرماه به پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور برای تسهیل و تسریع در ارائه خدمات، ایجاد شفافیت و کاهش فساد در فرآیندهای خدمت رسانی، طرح ساده سازی مراحل شروع کسب و کار را تصویب کرد.

بر اساس این مصوبه، دستگاه های اجرایی متولی یا همکار در صدور مجوزها موظفند برای شروع کسب و کار جدید، فرآیندهای صدور مجوز را متناسب با الزامات این مصوبه، اصلاح کنند.

همچنین هر نوع اعمال نظارت پیشینی توسط دستگاه های نظارتی و موکول کردن شروع کسب و کار به انجام این نظارت ها متوقف و دستگاه های نظارتی خود در هر نوع از فعالیت ها، با انجام نظارت های پسین مورد نیاز، نسبت به تطابق انجام مراحل شروع فعالیت کسب و کار با الزامات، دستورالعمل ها و استانداردها و قوانین و مقررات مصوب و حاکم تعیین شده و مورد تعهد اقدام می کنند.

دستگاه ها باید همچنین تخلف احتمالی شناسایی شده حین نظارت را به مراجع ذی ربط اطلاع دهند و مطابق قانون و مقررات مربوطه با صاحبان کسب و کارهای متخلف برخورد لازم اعم از ابطال مجوز، تعلیق مشروط آن، تذکر برای رفع نواقص یا سایر جرایم و ضوابط تنبیهی را انجام می دهند.

طبق ماده سه مصوبه ساده سازی مراحل شروع کسب و کار، محوزها و استعلام های مربوط به فعالیت های بااهمیت و اثرگذار در حوزه های درمان و امنیت و سایر موارد خاص، با تشخیص هیات مقررات زدایی و تسهیل صدور محوزهای کسب و کار، از شمول این مصوبه مستثنی هستند.

همچنین ماده چهار این مصوبه نظارت بر حسن اجرای این مصوبه توسط دستگاه های اجرایی را بر عهده وزارت امور اقتصادیی و دارایی گذاشته است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "رئیس جمهوری طرح ساده سازی مراحل شروع کسب و کار را ابلاغ کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهوری طرح ساده سازی مراحل شروع کسب و کار را ابلاغ کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید