خبری از کرونا در رستوران ها و کافه ها نیست؟

به گزارش وبلاگ خوراکی، چند ماهی است که محدودیت های قانونی کرونایی برداشته شده است و تمام مشاغل کار خود را از سر گرفته اند. اگرچه در همان بحبوحه همه گیری کرونا هم کسانی بودند که برای خرید غذا از رستوران ها، صف می بستند اما بیشتر شهروندان تمایلی به خرید و صرف غذای بیرون پز نداشتند. این میل به مصرف غذای خانگی چندان طولی نکشید و با مهیا شدن امکان حضور در فضای داخلی رستوران ها و کافه ها، به تدریج شرایط به حالت عادی بازگشت و رستوران ها و کافه ها میزبان مشتریان شدند. حالا دیگر رونق به این مراکز بازگشته است. برخی از مشتریان حتی حاضرند برای صرف یک وعده غذایی در رستوران مورد علاقه خود، ساعت ها در صف های طولانی منتظر بمانند. صف هایی که در آن نه خبری از رعایت فاصله اجتماعی است و نه کسی تو را مجبور به پوشیدن ماسک می کند.

خبری از کرونا در رستوران ها و کافه ها نیست؟

محیط های سربسته بدون ماسک بسیار خطرناکند

بخش خطرناک تر اما فضای داخلی رستوران ها و کافه هاست. مراکز پرطرفدار چندان میلی به رعایت فاصله اجتماعی کافی میان میزها ندارند و تا بتوانند فضا برای پذیرایی از مشتریان بیشتر آماده می کنند. مشتریان هم گویا ترسی به خود راه نمی دهند و پشت میزهای غذایی که در فاصله یک متری از میز کنار واقع شده است، می نشینند. به تمام این ها باید این نکته مهم را هم اضافه کرد که کسی در رستوران ها و کافه ها ماسک به صورت ندارد. این در حالی است که سازمان بهداشت جهانی، استفاده از ماسک را مهم ترین عامل در مقابل با ویروس کرونا می داند.

فضاهای باز را انتخاب کنید

اگرچه خطر ابتلا به ویروس کرونا، در هر محیطی ممکن است. اما این خطر، در محیط های سرپوشیده، بدون تهویه مناسب و با ازدحام جمعیت بسیار جدی تر می شود. محیطی که کم شباهت به برخی از رستوران ها و کافه ها نیست. متخصصان از احتمال ورود به موج سوم همه گیری کرونا در فصل پاییز خبر می دهند. در این شرایط، حضور در محیط های بسته رستورانی چندان صحیح به نظر نمی رسد. کارشناسان بهداشتی به کسانی که تمایل به صرف غذا در بیرون از خانه دارند، توصیه می کنند از رستوران ها و کافه های برپا شده در فضاهای باز استفاده و از حضور در محیط های سرپوشیده تا حد امکان اجتناب کنند.

اگر به رستوران و کافه رفتید چه کنید؟

کسانی که به هر دلیل به رستوران و کافه می فرایند، باید چند نکته اساسی را در نظر داشته باشند:

- محیط های سرپوشیده خطرناک هستند، از مسئول رستوران بخواهید تا با باز کردن پنجره ها، امکان چرخش هوا را فراهم کنند.

- دستان خود را قبل صرف غذا و بعد از خروج از رستوران ضدعفونی کنید.

- اینکه حال افراد خوب است، نشانه عدم ابتلای آنها به بیماری نیست. تا حد امکان از دیگران فاصله بگیرید و از مسئول رستوران بخواهید بین میز شما و میز کناری فاصله استاندارد را رعایت کند.

- شما نمی دانید قاشق و چنگالی که در سرویس شما واقع شده است، ضدعفونی شده یا خیر. خودتان دست به کار شوید.

- از لیوان یک بار مصرف استریل شده استفاده کنید.

- پیش از نشستن از کارمندان رستوران بخواهید میز را ضدعفونی کنند.

- از دست زدن به سطوح و صندلی ها خودداری کنید. شاید نفر قبلی که بر روی صندلی نشسته بوده، مبتلا به کرونا باشد.

- از بچه ها می توانید انتظار داشته باشید که مانند شما تمام نکات بهداشتی را رعایت کنند، پس به آنها کمک کنید.

منبع: ایرنا زندگی

به "خبری از کرونا در رستوران ها و کافه ها نیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبری از کرونا در رستوران ها و کافه ها نیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید