خبرنگاران تصادفات جاده ای سومین عامل مرگ ومیر در ایران است

به گزارش وبلاگ خوراکی، تهران - خبرنگاران - رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه سال گذشته و در زمان وقوع تصادف 43.3 درصد از افراد راننده وسیله نقلیه، 20.8درصد عابر پیاده و 35درصد سرنشین یا ترک وسیله نقلیه بوده اند، گفت: این آمار نشان می دهد که تصادفات جاده ای سومین عامل مرگ و میر در ایران است.

خبرنگاران تصادفات جاده ای سومین عامل مرگ ومیر در ایران است

به گزارش روز دوشنبه وبلاگ خوراکی از سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، مهدی ولی پور در پیغامی به مناسبت روز جهانی یادبود قربانیان حوادث جاده ای این مطلب را عنوان و گفت: روز 17 نوامبر به عنوان یادبود قربانیان حوادث جاده ای نام گذاری شده تا با مرور آلام خانواده های داغ دیده، بر عوامل کاهش تلفات ناشی از تصادفات تاکید گردد که یکی از این موارد فرهنگ سازی است و در واقع آموزش می بایست از کودکی شروع گردد تا بتوانیم فرهنگ درست رانندگی و احترام به قوانین را در جامعه گسترش دهیم و شاهد کاستن از آمار تلفات ناشی از تصادفات باشیم.

وی در ادامه این پیغام آورده است: سال گذشته 16 هزار و 947 نفر در حوادث جاده ای جان باختند که در زمان وقوع تصادف 43.3درصد از افراد راننده وسیله نقلیه، 20.8درصد عابر پیاده و 35درصد سرنشین یا ترک وسیله نقلیه بوده اند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در این پیغام با بیان اینکه البته این موضوع یک بحرانِ جهانی محسوب می گردد تصریح نموده است: با توجه به آمارهای بین المللی، مرگ های جاده ای 25درصد از کلِ مرگ های ناشی از جراحت ها به حساب می آیند. هرسال بیش از یک میلیون و 300هزار نفر در حوادث رانندگی جانِ خود را از دست می دهند. این رقم ها زمانی بحرانی تر به نظر می آید که متوجه شویم تعداد جوانان بین 15 تا 29ساله که هر سال به علت تصادفات کُشته می شوند، در مقایسه با مرگ بر اثر بیماری هایی مثل اچ ای وی، ایدز، مالاریا و سل بیش تر است.

ولی پور در ادامه این پیغام آورده است: امیدواریم با افزایش آگاهی از خسارات ناشی از حوادث جاده ای و پیغامدهای دل خراشی که به دنبال دارد، برای حل بحران ایمنی جاده ای گام های موثری برداریم و باعث نجات جان بسیاری از هم نوعان مان شویم و با اجرا و انجام آموزش های مرتبط بتوانیم فرهنگ دُرست رانندگی و احترام به قوانین را در جامعه گسترش دهیم و شاهد کاستن از آمار تلفات ناشی از تصادفات باشیم. به این ترتیب حوادث جاده ای قابل پیشگیری خواهند بود و این موضوع با همکاری بخش های دولتی و غیردولتی تحقق پیدا می نماید.

سومین یکشنبه ماه نوامبر از سوی سازمان ملل متحد به عنوان روز جهانی یادبود قربانیان حوادث جاده ای نام گرفته است. تصادفات جاده ای در آنی روی می دهند اما علاوه بر تلفات جانی که به جای می گذارند تاثیراتش نیز مدتها خانواده ها را ترک نمی نماید.

مجمع عمومی سازمان ملل به منظور نجات جان میلیون ها نفر سند دهه اقدام برای ایمنی جاده ها (2020 - 2011) را تهیه و معرفی نموده که این سند شامل پنج محور اصلی است مدیریت ایمنی جاده ها، بهبود ایمنی زیر ساخت های جاده ای، وسایل نقلیه ایمن تر، بهبود رفتار افراد در جاده ها و بهبود اقدامات پس از تصادف است.

ارائه خدمات امداد و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری در زمان وقوع حوادث و سوانح، ارائه آموزش های امداد و یاری های اولیه به اقشار مختلف جامعه، برنامه ریزی و اقدام در جهت آمادگی مقابله با حوادث و سوانح، ارسال محموله های یاری های بشردوستانه به کشورهای آسیب دیده و متاثر از حوادث طبیعی، غیرطبیعی و اعزام عوامل امدادی در داخل و خارج از کشور از جمله وظایف این سازمان راهبردی وابسته به جمعیت هلال احمر است.

سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیش از 30 سال تجربه در زمینه آمادگی و پاسخگویی سوانح در داخل و خارج از کشور به عنوان یکی از بخش های اصلی جمعیت هلال احمر وظیفه دارد با امکانات گسترده عملیاتی، پشتیبانی، مخابراتی، امداد هوایی، جاده ای، دریایی، کوهستان و شهری، عملیات امداد و نجات را در فصول مختلف سال و برای خدمات رسانی به آسیب دیدگان و متاثرین از انواع حوادث و سوانح احتمالی در سراسر کشور اجرا کند.

نخستین عامل مرگ و میر در ایران بیماری قلبی، دومین عامل بیماری تنفسی و سومین عامل تصادفات جاده ای است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران تصادفات جاده ای سومین عامل مرگ ومیر در ایران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تصادفات جاده ای سومین عامل مرگ ومیر در ایران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید