تهرانی ها چند ساعت از زندگی خود را در ترافیک تلف می نمایند؟

به گزارش وبلاگ خوراکی، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران گفت: هر شهروند تهرانی در سال 300 ساعت از زمان خود را در ترافیک از دست می دهد. در چنین شرایطی اگر بتوانیم 10 درصد جامعه مخاطب خود را در حوزه کتابخوانی افزایش دهیم، سهم قابل ملاحظه ای از ساعت تلف شده شهروندان را کاهش خواهیم داد.

تهرانی ها چند ساعت از زندگی خود را در ترافیک تلف می نمایند؟

به گزارش وبلاگ خوراکی به نقل از ایلنا، محمدجواد حق شناس در جلسه کمیته فرهنگی شورای شهر با موضوع گفتگو و آنالیز زمینه های همکاری و هم افزایی در مورد کتاب و کتابخوانی در شهر تهران گفت: ما امروز در موقعیتی هستیم که رکوردمان در مقوله کتابخوانی را باید بروز کنیم. فرایندی که شاهد هستیم، فرایند مناسبی نیست.

حق شناس با انتقاد از عملکرد کتابخانه های شهر گفت: ما 110 کتابخانه در شهر تهران داریم و این همه برای ساخت آنها هزینه شده و کارمندان زیادی به کار گرفته شده اند و شهفرایندان زیادی هم از این کتابخانه ها استقبال می نمایند، اما متاسفانه حدود 8 سال می گردد که هیچ کتابی به این کتابخانه ها اضافه نشده و این مایه تاسف و خجالت است.

رئیس سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران هم در این جلسه گفت: در حال حاضر ظرفیت خوبی در سازمان فرهنگی - هنری شهرداری وجود دارد و اگر بتوانیم این ظرفیت ها را در سایه همکاری با سایر نهادها به موضوع کتابخوانی گره بزنیم، می توانیم بهره کافی ببریم.

میثم امرودی اضافه نمود: امروز در کشوری مانند ژاپن و نیز سایر کشورهای توسعه یافته که در فضای مجازی بسیار جلوتر از ما هستند، فرهنگ کتابخوانی نه تنها فراموش نشده، بلکه توسعه و ترویج هم یافته است. به صورتی که در خیابان ها و ایستگاه های مترو مردم مدام در حال خواندن کتاب هستند. ما هم باید در این راستا گام برداریم و این میسر نمی گردد مگر با همکاری همه نهادهای مرتبط.

منبع: همشهری آنلاین

به "تهرانی ها چند ساعت از زندگی خود را در ترافیک تلف می نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهرانی ها چند ساعت از زندگی خود را در ترافیک تلف می نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید