ترافیک جاده های منتهی به شمال کشور پرحجم اما روان است

به گزارش وبلاگ خوراکی، تهران (پانا) - پلیس راهور کشور گفت وضع ترافیکی جاده ها روان، اما پر حجم است. بعلاوه ترددها و سفرها 41 درصد افزایش داشته است.

ترافیک جاده های منتهی به شمال کشور پرحجم اما روان است

سیاوش محبی با اشاره به شرایط راه های کشور اعلام کرد: در این ساعت در محورهای منتهی به استان های شمالی از جمله فیروزکوه، هراز، آزادراه تهران-شمال، کرج-چالوس، قزوین-رشت شرایط ترافیک به صورت رفت و برگشت پرحجم و روان است.

وی اضافه نمود: در استان های خراسان رضوی، قم، اصفهان، فارس و مرکزی با توجه به بازگشت مسافرین از سفر بعضی محورها به صورت رفت و برگشت ترافیکی پرحجم و روان بدون گره ترافیکی را تجربه می نمایند.

سرپرست پلیس راهور ناجا با اشاره به افزایش تردد در نوروز 1401 نسبت به سال گذشته ادامه داد: در هشت روز اخیر طرح نوروزی 1401، تردد نسبت به سال گذشته 41 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به علل وقوع تصادفات گفت: بیش از 30 درصد تصادفات در جاده ها از نوع واژگونی بوده واصلی ترین دلیل وقوع این پدیده سرعت و سبقت غیرمجاز، انحراف به چپ و عدم توجه به جلو بوده است. عمده این این حوادث در بازه های زمانی 15 تا 20 و 12 تا 16 اتفاق افتاده اند. بعلاوه استان های گیلان، مازندران، خراسان رضوی و مرکزی بیشترین سهم را داشته اند.

محبی در سرانجام تاکید نمود: در استان های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، زنجان و حتی استان های شمالی کشور بارش برف گزارش شده، بنابراین توصیه می گردد در صورتی که قصد سفر دارید تجهیزات لازم از جمله تجهیزات زمستانی، ایمنی، تغذیه مناسب و پوشاک گرم را به همراه داشته باشید. بعلاوه توصیه می گردد استراحت به موقع در جریان سفر که 15 دقیقه به ازای هر دو ساعت رانندگی است، در دستور کار قرار گیرد و از ارتکاب اعمال حادثه ساز نظیر سرعت و سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ خودداری گردد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "ترافیک جاده های منتهی به شمال کشور پرحجم اما روان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترافیک جاده های منتهی به شمال کشور پرحجم اما روان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید