بارش باران در 9 استان کشور ، خیزش گردوخاک در منطقه ها مستعد

به گزارش وبلاگ خوراکی، رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از رگبار باران در 9 استان، کاهش دما در شمال شرق، شمال غرب و استان های ساحلی دریای خزر و بعلاوه خیزش گردوخاک در بعضی نقاط کشور اطلاع داد.

بارش باران در 9 استان کشور ، خیزش گردوخاک در منطقه ها مستعد

به گزارش وبلاگ خوراکی، صادق ضیائیان رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اظهار کرد: امروز در گیلان، مازندران و گلستان بارش باران، در بعضی منطقه ها به ویژه ارتفاعات، رگبار و رعدوبرق پیش بینی می گردد. بعلاوه در بعضی منطقه ها اردبیل، خراسان شمالی، شمال آذربایجان شرقی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات قزوین و زنجان رگبار پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی رخ می دهد.

وی اضافه نمود: دوشنبه (4مهرماه) در بعضی منطقه ها گیلان، مازندران و شرق اردبیل بارش رخ خواهد داد.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، سه شنبه تا پنج شنبه (5 تا 7 مهرماه) در بیشتر منطقه ها کشور جوی آرام و پایدار حاکم است.

ضیاییان ادامه داد: سه شنبه و پنج شنبه (5 و 7 مهرماه) در بعضی منطقه ها گیلان، مازندران و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر و بارش پراکنده انتظار می رود.

وی اضافه نمود: امروز و فردا دما در شمال شرق، شمال غرب و استان های ساحلی دریای خزر کاهش و از سه شنبه تا پنج شنبه به تدریج افزایش می یابد.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، امروز و فردا در شرق، شمال شرق، جنوب غرب و بخش هایی از مرکز و جنوب شرق کشور و از سه شنبه تا پنج شنبه در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد نسبتا شدید تا شدید و در منطقه ها مستعد خیزش گردوخاک رخ می دهد.

ضیاییان اظهار داشت: امروز و فردا دریای خزر و از امروز تا پنج شنبه خلیج فارس مواج و متلاطم است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در ادامه درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (4 مهرماه) قسمتی ابری و غبارآلود در بعدازظهر افزایش ابر، گاهی وزش باد با حداقل دمای 21 و حداکثر دمای 32 درجه سانتیگراد و در روز سه شنبه (5 مهرماه) صاف تا کمی ابری همراه با غبار صبحگاهی گاهی وزش باد با حداقل دمای 22 و حداکثر دمای 32 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

ضیاییان در سرانجام گفت: طی امروز و فردا (3 و 4 مهرماه) اهواز با دمای 41 و 44 درجه سانتیگراد گرم ترین و شهرکرد با دمای 5 و 6 درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

منبع: همشهری آنلاین

به "بارش باران در 9 استان کشور ، خیزش گردوخاک در منطقه ها مستعد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارش باران در 9 استان کشور ، خیزش گردوخاک در منطقه ها مستعد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید