ارزیابی شاخص های جنگل هیرکانی در راستای ثبت جهانی انجام می شود

به گزارش وبلاگ خوراکی، ارزیاب ان سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) اواخر شهریور یا اوایل مهر امسال برای ارزیابی شاخص های جنگل هیرکانی به منظور ثبت جهانی به ایران می آیند.

ارزیابی شاخص های جنگل هیرکانی در راستای ثبت جهانی انجام می شود

به گزارش وبلاگ خوراکی به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، محمد حسن طالبیان معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری روز چهارشنبه 24 مرداد 97 در همایش هم اندیشی و هم افزایی مدیران ملی، استانی و محلی برای ثبت جهانی جنگل های هیرکانی که در هتل بادله شهرستان ساری برگزار گشت، سفر ارزیابان یونسکو برای این منظور را مهم توصیف کرد و بر به کارگیری تلاش همه جانبه برای کسب نظر موافق آنان تأکید کرد.

در این نشست مدیران کل میراث فرهنگی، منابع طبیعی و جنگلداری استان های مازندران، گیلان، گلستان و سمنان و جمعی از فرمانداران شهرستان های حوزه جنگل های هیرکانی این استان ها حضور داشتند.

طالبیان به پیشینه درخواست ثبت جنگل های هیرکانی اشاره کرد و گفت: جمهوری آذربایجان تیر ماه سال 85 درخواستی را برای ثبت جهانی جنگل های هیرکانی به یونسکو ارائه کرد ولی کارشناسان این سازمان به دلیل سهم اندک این کشور حاضر به ثبت آن به نام آذربایجان نشدند.

کشور آذربایجان بر اساس آمارهای بین المللی تنها 20 هزار هکتار جنگل هیرکانی را که به جنگل خزر هم مشهور است در اختیار دارد، در حالی که سهم ایران بیش از یک میلیون و 900 هزار هکتار است.

معاون میراث فرهنگی کشور هم افزایی برای ارائه مدیریت مناسب بر عرصه های جنگل های هیرکانی در چهار استان همسایه را برای ارزیابی یونسکو مهم دانست و گفت: با توجه به شرایط حساس فعلی لازم است به لحاظ مدیریتی در سطح جهانی مدیریت خوب جمهوری اسلامی دیده شود.

در ابتدای این مراسم نیز سیف الله فرزانه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگرری مازندران ضمن اشاره به اهمیت ثبت جهانی جنگل های هیرکانی، قله دماوند و چشمه سورت را دو میراث طبیعی مهم و دارای ظرفیت ثبت جهانی استان معرفی کرد.

منبع: میراث آریا

به "ارزیابی شاخص های جنگل هیرکانی در راستای ثبت جهانی انجام می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزیابی شاخص های جنگل هیرکانی در راستای ثبت جهانی انجام می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید