گوشی سامسونگ Galaxy Z Fold 4 رونمایی شد: کمی بهتر، اما هنوز گران

به گزارش وبلاگ خوراکی، سامسونگ، هنوز هم تنها شرکتی است که گوشی های تاشو در مقیاس جهانی برای کاربران می سازد. این شرکت امروز از گلکسی فولد 4 رونمایی نموده. البته طبق معمول در مراسم رونمایی هیچ چیز هیجان انگیزی وجود نداشت و همه چیز قبلا در خصوص این گوشی درز پیدا نموده بود.

گوشی سامسونگ Galaxy Z Fold 4 رونمایی شد: کمی بهتر، اما هنوز گران

طراحی کلی بسیار شیک تر شده، با لولا و حاشیه های باریک تر.اما مکانیسم تا شدن گوشی چندان فرقی نکرده است.

ضخامت فولد تازه سامسونگ 15.8 میلی متر در قسمت لولا و 14.2 میلی متر در کناره مقابل است. وزن آن کمی کمتر شده: 263 گرم در مقایسه با 271 گرم Z Fold 3. بنابراین هنوز یک گوشی سنگین محسوب می گردد، که البته برای گجتی که هم به عنوان یک گوشی و هم یک تبلت کوچک کاربرد دارد، قابل انتظار است.

عملکرد تاشوی گوشی قابل قبول است و از قسمت لولا به نرمی باز و بسته می گردد. Fold 4 دارای استاندارد IPX8 برای مقاومت در برابر آب است و مانند یک پرچمدار واقعی سال 2022، یک چیپست اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 با 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی حداقلی دارد و تا حافظه 1 ترابایت آن را هم می توان سفارش داذو

Fold 4 دارای دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی جدی، دوربین تله فوتو با زوم سه برابری، حاشیه های باریک تر و لولای ظریف تر است.

متاسفانه هنگامی که گوشی بسته می گردد هنوز یک شکاف قابل تشخیص بین دو قسمت وجود دارد. سامسونگ هنوز به صافی تاشوی مطلوب دست نیافته است.

مشکل مزمن این است که تعداد انگشت شماری از به روزرسانی های نرم افزاری با هدف بهبود تجربه چندکارگی انجام می شوند و بنابراین از این گوشی گران آنچنان که باید شاید کاربر نتواند استفاده کند.

قیمت مدل پایه این گوشی 1799 دلار است. پس حداقل یک سال دیگر گزینه تاشوی سامسونگ فراتر از جیب خیلی از ماهاست!

در به روزرسانی تازه، Fold 4 دارای آرایه دوربین یک گوشی پرچمدار شده. دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی سال گذشته با سنسور 50 مگاپیکسلی جایگزین شده است که با آنچه در S22 و S22 Plus موجود است، هماهنگی دارد. به علاوه لنز f/1.8 و لرزشگیر اپتیکال هم دارد. اما هنوز سخت افزار عکسبرداری فولد در حد S22 Ultra نیست.

Z Fold 3 دارای یک لنز تله فوتو زوم 2 برابری بود که خوشبختانه به زوم اپتیکال 3 برابری ارتقا یافته است.

صفحه نمایش خارجی Z Fold 4 همچنان 6.2 اینچ است، یعنی سه میلی متر عرض آن بیشتر شده که این افزایش مقدار چندان محسوس نیست.

صفحه نمایش اصلی مانند نسل قبلی هنوز 6.7 اینچ است. بادوام تر شده و به گفته سامسونگ، 45 درصد قوی تر شده. البته در قسمت باز شدن، هنوز یک چین دیده می گردد، اما با باز شدن کامل گوشی، حواس پرتی ایجاد نمی کند.

چسب روی محافظ صفحه از پیش استفاده شده این بار در تلاشی برای کاهش مشکل حباب های بدی که دارندگان مدل های Fold قبلی معمولاً با آن ها روبرو بودند، قوی تر شده .

هر دو صفحه نمایش از نوع پنل OLED با نرخ تازه سازی قابل تطبیق 120 هرتزی هستند. صفحه نمایش اصلی همچنان با قلم S Pen تاشو سامسونگ (که جداگانه به فروش می رود) سازگار هستند.

دوربین زیر نمایشگر Fold 4 این بار کمی بهتر پنهان شده. این دوربین هنوز4 مگاپیکسلی است، اما سامسونگ می گوید که تغییرات در آرایه پیکسل در بالای آن باعث می گردد که کیفیت تصویر بهبود یابد.

سیستم عامل Fold 4 با One UI 4.1.1 مبتنی بر Android 12L است و همراه با بعضی تغییرات نرم افزاری با هدف بهبود تجربه چندکارگی (مالتی تسک) عرضه می گردد. نوار وظیفه از کنار به پایین صفحه منتقل شده است.

پیش فروش گلکسی زد فولد 4 از امروز شروع می گردد و از تاریخ 26 آگوست به صورت خرده فروشی هم در دسترس خواهد بود.

رنگ های سبز -خاکستری، بژ و مشکی آن در دسترس خواهند بود و رنگ سرخ آن به صورت انحصاری به وسیله خود سامسونگ به فروش می رسد.

منبع: یک پزشک

به "گوشی سامسونگ Galaxy Z Fold 4 رونمایی شد: کمی بهتر، اما هنوز گران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوشی سامسونگ Galaxy Z Fold 4 رونمایی شد: کمی بهتر، اما هنوز گران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید