کو: فروش آیفون 13 به خاطر ارتقای سخت افزاری و تحریم هواوی خوب خواهد بود

به گزارش وبلاگ خوراکی، مینگ چی کو، از تحلیلگران نام آشنای اپل در جدیدترین صحبت های خود گفته تحریم های هواوی از یک سو و ارتقای سخت افزاری گوشی های سری آیفون 13 از سویی دیگر باعث می گردد نمایندگان مورد انتظار اپل فروش بسیار خوبی را پشت سر بگذارند.

کو: فروش آیفون 13 به خاطر ارتقای سخت افزاری و تحریم هواوی خوب خواهد بود

اگر خبرهای مربوط به اپل و محصولات این شرکت را دنبال نموده باشید، به احتمال بسیار فراوان، مینگ چی کو را می شناسید. یکی از نحلیل گرانی که غالبا حرف هایش در رابطه با محصولات فناوری درست از آب در می آیند تا بدین ترتیب او را در طول این سال ها به اسم یک منبع قابل اعتماد بشناسیم. او روز گذشته گفته بود که اپل میخواهد حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر را در سری آیفون 14 استفاده کند و بعلاوه آیفون SE 2022 را در نسخه ای مجهز به اینترنت 5G راهی بازار خواهد نمود.

امروز هم بار دیگر شاهد انتشار جزئیاتی از سوی وی هستیم اما اینبار در رابطه با آیفون 13 که قرار است در ماه سپتامبر امسال (فصل پاییز) رونمایی و راهی بازار شوند. مینگ چی کو معتقد است اپل می تواند از فرصتی که در نتیجه تحریم هواوی پیش آمده نهایت استفاده را نموده و با توجه با ارتقای سخت افزاری سری آیفون 13، سود بسیار خوبی را از فروش آن ها بدست بیاورد. او پیش بینی می نماید با توجه به اتفاقات اتفاق افتاده، تقاضا برای خرید آیفون 13 و مدل های مختلف آن بیشتر خواهد شد، آن هم نه فقط در امسال بلکه حتی در سال 2022 که رقبای سرسختی چون گلکسی S22 و احتمالا نوت 22 را شاهد خواهیم بود.

در سالی که گذشت، اپل پیروز شد 195 میلیون گوشی هوشمند به فروش برساند اما کو معتقد است این مقدار در امسال به چیزی حدود 230 تا 240 میلیون دستگاه خواهد رسید که نشان دهنده یک رشد 23 درصدی است. بعلاوه به اعتقاد وی، مقدار فروش آیفون ها در سال 2022 از این مقدار هم بیشتر شده و به 250 تا 260 میلیون می رسد که ارقام بسیار قابل توجهی هم به حساب می آیند.

مینگ چی کو در ادامه صحبت های خود به این موضوع هم اشاره نمود که در نیمه دوم امسال میلادی، اپل به لطف ارتقای سخت افزاری آیفون ها قطعا فروش خوبی را در بخش گوشی های بالارده تجربه خواهد نمود. رشدی که تحریم هواوی هم تاثیر زیادی روی آن خواهد داشت چون کاربرانی که پیش از تحریم ها گوشی های شرکت چینی را خریداری می کردند اکنون باید محصولات دیگری را جایگزین نمایند که با توجه به آنچه که می شنویم آیفون 13 و مدل های مختلف آن می توانند گزینه خوبی باشند.

احتمالا می دانید که در ماه مه 2019، دولت آمریکا به ریاست جمهوری دونالد ترامپ، هواوی را وارد فهرست سیاه کرد و همین موضوع باعث شد شرکت چینی نتواند در محصولاتش از نسخه رسمی اندروید استفاده کند. بدین ترتیب دسترسی کاربران به سرویس هایی نظیر جیمیل، کروم، یوتیوب و به طور کلی هرچه که متعلق به گوگل بود قطع گردد. هواوی در حال کنار آمدن با این قضیه و تبدیل شدن به عظیم ترین فراورینماینده گوشی هوشمند در دنیا بود که دقیقا یک سال بعد از اولین تحریم سنگین، آمریکا اینبار شدت را بیشتر کرد و شرکت را از دریافت تراشه های پیشرفته ای که در ساخت آن ها از فناوری این کشور استفاده می شد منع کرد.

همین موضوع باعث شده هواوی که در بازه زمانی کوتاهی حتی بعد از تحریم نرم افزاری به بهترین فروشنده گوشی هوشمند تبدیل شده بود، یک سقوط آزاد را تجربه نموده و اکنون حتی در میان 5 شرکت برتر سازنده گوشی هم شاهد نام آن نباشیم. اکنون هواوی نزدیک به صندلی هفتم قرار گرفته است و به اعتقاد کو، جای خالی که از نبود این شرکت در بازار بوجود آمده به وسیله اپل پر خواهد شد.

طبق پیش بینی های مینگ چی کو، در طول نیم سال دوم امسال، اپل 88 میلیون گوشی هوشمند خواهد فروخت که به نسبت 75 میلیون آیفونی که در بازه زمانی مشابه در سال 2020 به فروش رسانده بود حدودا 17.3 درصد بیشتر است. اگر شرکت کوپرتینویی بتواند به این مقدار از فروش دست پیدا کند واقعا عالی است چون با در نظر گرفتن اینکه محصولات اپل هنوز قابلیت های جذابی نظیر نمایشگر 120 هرتزی را در خود نمی بینند، با این حال رسیدن به چنین مقدار فروشی فوق العاده است.

اپل می خواهد نمایشگر 120 هرتزی پروموشن را که اتفاقا سامسونگ، از اصلی ترین رقبای این شرکت، قرار است فراوری آن را برعهده بگیرد، به مدل های پرو از آیفون 13 بیاورد. نمایشگرهایی که از رفرش ریت متغیر بهره می برند اما بازه این تغییرات را دقیقا نمی دانیم. (برای مثال در گلکسی S21 اولترا از 10 تا 120 هرتز متغیر است). علاوه بر این ها، تراشه A15 بایونیک هم که به وسیله فناوری بهبودیافته 5 نانومتری TSMC فراوری می گردد، قرار است به اسم قلب تپنده این محصولات ایفای نقش کند و هر چهار مدل هم احتمالا به لرزشگیر پیشرفته سنسور شیفت مجهز می شوند، لرزشگیری که باعث می گردد لرزش ها با تغییر محل سنسور به جای لنز، خنثی شوند.

در کنار این تغییرات خوب، افزایش ظرفیت باتری ها، کاهش مقدار ناچ روی نمایشگر و طراحی جدیدتر ماژول دوربین برای آیفون 13 و 13 مینی را هم خواهیم داشت تا بدین ترتیب کاربران بی صبرانه منتظر 24 سپتامبر (2 مهر، تاریخ رونمایی احتمالی سری آیفون 13) باشند. آیفون ها معمولا هر سال فروش بسیار خوبی را تجربه می نمایند، حال باید منتظر ماند و دید سری 13 چه وضعیتی خواهند داشت و آیا اپل پیروز می گردد طبق پیش بینی های کو پیش برود یا خیر.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "کو: فروش آیفون 13 به خاطر ارتقای سخت افزاری و تحریم هواوی خوب خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کو: فروش آیفون 13 به خاطر ارتقای سخت افزاری و تحریم هواوی خوب خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید