پلنگ سیاه گیشه را شکار کرد

به گزارش وبلاگ خوراکی، پلنگ سیاه در اولین اکران خود در گیشه داخلی آمریکا با 180 میلیون دلار در صدر ایستاد و به فروش 330 میلیون دلاری در اکران جهانی رسید.

پلنگ سیاه گیشه را شکار کرد

پلنگ سیاه در اولین روز اکران گیشه دنیا را تسخیر کرد

پلنگ سیاه: واکاندا برای همواره در اولین اکران خود در گیشه داخلی آمریکا با 180 میلیون دلار در صدر ایستاد و به فروش 330 میلیون دلاری در اکران دنیا رسید.

این دنباله رکورد افتتاحیه ماه نوامبر در آمریکای شمالی را کنار زد و از مرز 158 میلیون دلاری قبلی که در بازی های گرسنگی: اشتعال در سال 2013 ثبت شده بود، گذشت.

در سطح دنیای، این فیلم ماجراجویی ابرقهرمانی با 150 میلیون دلار از 55 بازار خارج از کشور، و در مجموع اکران های دنیای به رم 330 میلیون دلاری رسید.

با این حال، موفقیت فیلم پلنگ سیاه ملغمه ای تلخ و شیرین دارد. به این علت که فیلمسازان پشت پرده با یک تراژدی تکان دهنده خارج از صفحه نمایش قبل از آغاز فراوری روبرو شدند، زمانی که چادویک بازمن، هنرپیشه سیاه پوست فیلم که در سری اول این دنباله در سال 2018 با بازی درخشانش فیلم را به موفقیتی تاریخ رساند، در سال 2020 بر اثر سرطان درگذشت. او فقط 43 سال داشت.

رایان کوگلر، کارگردان و نویسنده فیلم، پلنگ سیاه: واکاندا برای همواره به این هنرپیشه فقید ادای احترام کرد.

در این فیلم، پادشاهی واکاندا با مرگ پادشاه تی چالا دست و پنجه نرم می نماید - تقلیدی هنری از موقعیت های زندگی که به فیلم طنین عاطفی بیشتری می بخشد.

منتقدان کارگردانی ماهرانه کوگلر با فیلمنامه و شرایط سخت ساخت فیلم را ستودند. اوون گلیبرمن منتقد معروف ورایتی در خصوص پلنگ سیاه نوشت: واکاندا برای همواره تعلیق عاطفی آرامی دارد. وقتی فیلم آغاز به جمع شدن می نماید، یله و رها نمی گردد.

وبلاگ خوراکی فرهنگی هنری سینما و تئاتر

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "پلنگ سیاه گیشه را شکار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلنگ سیاه گیشه را شکار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید