ویلموتس در راستا کی روش

به گزارش وبلاگ خوراکی، چند ماه از شروع فعالیت ویلموتس می گذرد اما جز وحید هاشمیان، مربی ایرانی دیگری در کادرفنی نمی بینیم. نه فدراسیون در کوشش برای افزایش تعداد مربیان داخلی است و نه مارک ویلموتس علاقه ای به این کار دارد.

ویلموتس در راستا کی روش

خبری از دستیار ایرانی نیست

امیر اسدی، کارلوس کی روش حدود 9 سال سرمربی تیم ملی بود و در این مدت مربیان مختلفی از ملیت های متفاوت وارد کادر فنی شدند و کنار او فعالیت کردند. مربیانی چون آنتونیو سیموئز، دن گاسپار، اوسیانو کروز، میک مک درموت، نلو وینگادا، آنتونیو لوپز، بارت کاوبرگ، میکو کوجالای، رودولفو کوریرا و اسامی دیگری که آنقدر زیاد بودند فراموش شان نموده ایم. کادرفنی کارلوس کی روش به قدری شلوغ بود که در جام ملت های آسیا در سال 2019 به 12 نفر هم می رسید. به این ها مربیان ایرانی را هم باید افزود. مربیانی که البته به هیچ وجه در امور فنی دخالت نمی کردند و فقط در تمرین حضور فیزیکی داشتند.

علیرضا منصوریان می گوید: من 3،4 سال سرمربی تیم امید بودم، اما در تیم آقای کی روش دستیار گروه بررسی بودم که می شدم دستیار شماره پنجم. قبول نموده بودم که باید یاد بگیرم و ممنون مربیانی هستم که برایم زحمت کشیدند. منصوریان اعتراف می نماید که در کادرفنی کی روش کار ویژه ای انجام نداده، درست مانند مارکار آقاجانیان، مجید صالح، مهرداد خانبان و حتی جواد نکونام و علی کریمی.

فدراسیون فوتبال همه این اتفاق ها را دید اما نه واکنشی نشان داد و نه به کی روش فشار آورد تا از مربی ایرانی در کادرفنی اش استفاده کند و از آن ها کار بخواهد. با جدایی کی روش، یکی از خواسته ها این بود که مارک ویلموتس از مربیان ایرانی بیشتری در کادرفنی خود استفاده کند. نه به دلیل اینکه آن ها دانش فراوانی دارند بلکه به این خاطر که در کنار مرد بلژیکی آموزش هم ببینند و در نهایت فوتبال ایران صاحب یکی دو مربی مقتدر و همچنین با دانش گردد.

در روزهای نخست حضور ویلموتس در تیم ملی، می گفتند که یکی از بندهای قرارداد حضور مربیان ایرانی است و البته کاهش تعداد دستیارهای خارجی. به مصاحبه مهدی تاج در تاریخ 6 خرداد 98 نگاه کنید و ببینید او دو ماه قبل چه صحبت هایی در این رابطه انجام داده: ویلموتس تنها دو دستیار با خودش به ایران می آورد. دستیار اول این مربی در تیم المپیک مارسی فعالیت نموده و رزومه خوبی دارد. چهار دستیار داخلی هم ما به ویلموتس پیشنهاد نموده ایم. اگر یادتان باشد تمام اعضای کادرفنی کی روش خارجی بودند. در اواخر سرمربیگری کی روش در تیم ملی، 10 یا 11 دستیار خارجی در تیم ملی بود که در قرارداد با این مربی بلژیکی، تعداد دستیاران به 2 یا 3 دستیار کاهش یافته و قرار است مربیان ایرانی به کادرفنی اضافه شوند.

حدود دو، سه ماه از شروع فعالیت ویلموتس در تیم ملی می گذرد اما جز وحید هاشمیان، مربی ایرانی دیگری در کادرفنی نمی بینیم. نه فدراسیون فوتبال در کوشش برای افزایش تعداد مربیان داخلی است و نه مارک ویلموتس علاقه ای به انجام این کار نشان می دهد. درست مانند کی روش که فقط از وجود مارکار آقاجانیان در کادرفنی استفاده می کرد.

در نقطه مقابل به تعداد دستیارهای خارجی ویلموتس نگاهی بیندازید. مانو فرارا، لورنت اسپینوسی، کوین مینی و هرمان دی لانتشیر. می بینید که ویلموتس به حرف های مهدی تاج اهمیتی نداده و تا امروز 4 دستیار خارجی همراه خود به ایران آورده. درست دو برابر تعداد مربیانی که تاج به آن اشاره نموده بود.

مهدی تاج در بدو حضور مارک ویلموتس به این نکته اشاره نموده بود که بندهای قرارداد فدراسیون فوتبال با مربی بلژیکی قابل انتشار است چون فدراسیون این قرارداد را محکم بسته و یکی از بندهای آن تعدد حضور مربیان ایرانی در کادرفنی است. نکته ای که فعلا در تیم ملی ندیده ایم اما نه واکنشی وجود دارد و نه انتقادی. به نظر مارک ویلموتس همان راهی را می رود که کی روش سال ها رفت و فدراسیون فوتبال هم فقط نظاره گر بود.

منبع: ایران ورزشی

به "ویلموتس در راستا کی روش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویلموتس در راستا کی روش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید