وجود یگان های حفاظت فرصت دفاع از منابع ملی را ایجاد می کند

به گزارش وبلاگ خوراکی، سردار محمد شرفی در سومین همایش یگان های حفاظت دستگاههای دولتی گفت: واگذاری ماموریت های غیر امنیتی به یگان حفاظت و افزایش شمار آن به 70 هزار نفر از برنامه های پلیس پیشگیری در سطح کشور است.

وجود یگان های حفاظت فرصت دفاع از منابع ملی را ایجاد می کند

وی گفت: اقتدار پلیس در حوزه های مختلف از قوای جامعه به شمار می رود زیرا جامعه همچون پیکر زنده ای که ویژگی انسان زنده را دارا است و تقویت قوای جامعه از نیروهای آن برمی آید که باید تخصص و مهارت لازم را آموخته و جامعه را از گزند ناامنی حفظ کند.

شرفی ادامه داد: در جامعه توسعه یافته، تضمین امنیت صاحبان دارایی، اشخاص حقوقی و سیاسی، نیازمند فرآیند بازدارنده پیشگیرانه است. اگر در این حیطه درست ایفای نقش نکرده باشیم، تحقق منافع ملی به خطر می افتد. زیرا سرمایه گذاری های خرد و کلان در بستر امنیت بنا نهاده شده است.

رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی همچنین گفت: با وجود یگان های حفاظت، ضمن اشتغال زایی، فرصت دفاع از منابع ملی و حفظ امنیت ایجاد می شود. بر این اساس وجود چنین یگانی در درون سازمان ها و نهادها لازم و ضروری است.

وی حضور یگان حفاظت را به مثابه مراکز درمانی برشمرد و افزود: وجود این نیروها سبب آسایش مراجعان می شود. تا جایی که تقویت یگان حفاظت نشانگر ناامنی نیست، بلکه فراوانی آن از افزایش تنش جلوگیری کرده و فرصت استفاده از تجربه های جدید را افزایش می دهد.

شرفی با اعلام اینکه یگان حفاظت خاموش ترین و موثرترین نیرو در ایمن سازی جامعه است، گفت: دستگاه های دولتی و قضایی به چنین نیروهای بازدارنده ای بسیار نیاز دارند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا آموزش و مهارت آموزی را از الزامات یگان حفاظت برشمرد و به اقبال سه قوه در ارتقاء دانش و مهارت آموزی اشاره کرد و گفت: با ضروری دانستن امنیت در عرصه های مختلف باید بازتاب و اثربخشی آن را در ترویج امنیت بازدارنده در جامعه ارتقاء دهیم.

وی با اشاره به فعالیت یگان های حفاظت از سازمان های زندان، انرژی اتمی، شیلات، میراث فرهنگی و گردشگری، جنگل ها و مراتع، بنیاد مستضعفان، شهرداری، قوه قضائیه، صدا و سیما، بنادر و دریانوردی، گفت: در اجرای قوانین برنامه های چهارم و پنجم توسعه به تشکیل یگان حفاظت در ساختار سازمان ها تاکید شده است و امیدواریم با ایجاد بسترهای مناسب در سال آینده و خاتمه امسال شاهد افزایش آمار وزارتخانه ها و موسسات برای تشکیل یگان حفاظت باشیم.

رئیس پلیس پیشگیری در بخش خاتمهی سخنان خود با اشاره به فاجعه دردناک منا گفت: امیدواریم مقصران این حادثه مجازات و مدیریت حرمین شریفین با مشارکت کشورهای اسلامی صورت گیرد، زیرا ما معتقدیم فاجعه منا به دلیل بی کفایتی و بی مدیریتی مسئولان آل سعود رخ داده و حتماً آنها باید جوابگوی این کشتار باشند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "وجود یگان های حفاظت فرصت دفاع از منابع ملی را ایجاد می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وجود یگان های حفاظت فرصت دفاع از منابع ملی را ایجاد می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید