هیچ خانه ای در شهر شاهدیه یزد تخریب نشده است

به گزارش وبلاگ خوراکی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد درباره انتشار اخبار در فضای مجازی در مورد تخریب خانه و بافت تاریخی شهر شاهدیه یزد گفت: هیچ خانه ای در بافت تاریخی شهر شاهدیه تخریب نشده، حتی یک خشت از آن ها کم نشده است.

هیچ خانه ای در شهر شاهدیه یزد تخریب نشده است

سیدمصطفی فاطمی فیروزآبادی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد در گفت وگو با خبرنگار وبلاگ خوراکی گفت: مسرور هستم نظر هنرمندان به حفاظت از آثار تاریخی جلب شده و نسبت به آن حساس هستند، بنایی که خانم آبیار به آن اشاره نموده، با این که فاقد ارزش ثبت است، حتی یک خشت از آن تخریب نشده است.

او اضافه کرد: شهر شاهدیه مجاور شهر یزد واقع شده و آثار داخل آن ثبت ملی نشده است. این بنایی که توسط این کارگردان سینما مطرح شده واجد ارزش ثبت نیست و تنها در محوطه این بنا توسط اهالی یک دیگ شسته شده بود و آب دیگ را داخل باغچه ریخته بودند که مأموران یگان حفاظت به سرعت متوجه شدند و از آن ها درخواست کردند در این محل شست وشو انجام ندهند و مقداری خاک نیز بر روی آن ریختند.

فاطمی فیروزآبادی با اشاره به مطرح شدن این موضوع که عده ای نیمه شب آب زیرخانه ها می اندازند و خانه خودبه خود خراب می گردد، توضیح داد: قیمت خانه ها در شهر یزد با توجه به این که ثبت جهانی شده، افزایش پیدا نموده است و مردم بیشتر تمایل به حفظ خانه های خود دارند تا این که بخواهند آن ها را تخریب نمایند.

او بیان نمود: هم اکنون مشغول کارهای مقدماتی برای ثبت ملی شهرهای تاریخی عقدا، ترکان و شاهدیه استان یزد هستیم و خانه هایی که در آن ها واجد ارزش برای ثبت ملی هستند، شناسایی می گردد.

او درباره ساخت پارکینگ و پارک بانوان در بافت تاریخی شهر شاهدیه گفت: پارکینگ 45 روز پیش ساخته شده و بافت تاریخی ثبت شده هم نیست، همچنین پارک بانوان نیز دو سال گذشته خارج از بافت ثبتی احداث شده است.

منبع: میراث آریا

به "هیچ خانه ای در شهر شاهدیه یزد تخریب نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیچ خانه ای در شهر شاهدیه یزد تخریب نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید