نقش یلوه در آشفتگی مالی پرسپولیس، طرف باشگاه یا کارگزار؟

به گزارش وبلاگ خوراکی، خبرنگاران - گروه ورزشی: پس از امضا قرارداد باشگاه پرسپولیس با یک شرکت به عنوان کارگزار، این امیدواری وجود داشت که میزان درآمدزایی سرخپوشان افزایش پیدا کند و بخشی از مطالبات و بدهی بازیکنان و کادر فنی فعلی و قبلی این تیم پرداخت گردد اما از شش ماه پیش تا به امروز هر چه زمان گذشت اوضاع اقتصادی سرخپوشان هم در شرایط قرمز نهاده شد تا جایی که مسئولان فعلی تصمیم به فسخ قرارداد با کارگزار گرفتند.

نقش یلوه در آشفتگی مالی پرسپولیس، طرف باشگاه یا کارگزار؟

پرسپولیس حدود شش ماه پیش و در زمان مدیریت محمدحسن انصاریفرد استفاده از برند باشگاه را به شرکت داده آتیه پرداز داد تا به وسیله این شرکت بتواند به درآمد قابل توجه برسد و بخش عمده ای از مسائل مالی خود را حل نماید. اما با رفتن انصاریفرد و قبول مسئولیت مهدی رسول پناه، مسئولان باشگاه به این جمع بندی رسیدند که به دلیل آورده ناچیزی که این کارگزار برای باشگاه داشته، قرارداد فی مابین به طور یک طرفه فسخ گردد.

پس از این تصمیم رایزنی ها برای ماندن کارگزار آغاز شد و مدیرعامل این شرکت در نشستی با مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و رئیس مجمع باشگاه پرسپولیس، وی را راضی کرد تا فسخ قرارداد را کنسل و اجازه ادامه همکاری را بدهد. با این حال هنوز معین نیست که این همکاری ادامه داشته باشد یا شرکتی که در ابتدای فصل 7 میلیارد تومان به پرسپولیس قرض داده بود، اسپانسری سرخپوشان را برعهده بگیرد.

این شرایط در حالی برای باشگاه پرسپولیس رقم خورده است که معین نیست، در معاونت مالی این باشگاه چه می گذرد و چه اتفاقاتی رخ می دهد که سرخپوشان با خیل بزرگ طرفداران خود هنوز نتوانسته اند به ثبات در درآمدزایی برسند و با این آشفتگی عجیب دست و پنجه نرم می نمایند.

رضا یلوه معاون مالی باشگاه پرسپولیس است که هر چند پیش از حضور در این باشگاه کسی از سوابق مالی او خبر نداشت اما از زمان رویانیان وارد پرسپولیس شد و البته همان زمان بنا بر دلایلی که در خصوصش شفاف سازی نشد از مسئولیتش کنار گذاشته شد.

یلوه در زمان مدیریت طاهری هم در بعضی امور باشگاه پرسپولیس تأثیرگذار بود و در بعضی اردوها و سفرهای تیم نقش داشت اما با حضور محمدحسن انصاریفرد در باشگاه پرسپولیس وی روز 25 شهریور سال 98 با حکمی رسماً یلوه را به عنوان معاون مالی باشگاه منصوب کرد. البته در این مورد گفته می گردد نقش یک آقازاده ورزشی هم در حضور وی بی تأثیر نبوده است.

وی پس از مدتی شرایط را برای عقد قرارداد با شرکت داده آتیه پرداز فراهم کرد و قرارداد منعقد شد اما پس از گذشت حدود شش ماه انتظارات از درآمدزایی این باشگاه به انتها نرسید و مهدی رسول پناه به عنوان سرپرست باشگاه تصمیم به فسخ قرارداد گرفت.

در این مورد گفته می گردد میزان درآمدزایی و آورده این شرکت برای پرسپولیس حدود 2 میلیارد و 700 میلیون تومان بوده که اصلاً مورد قبول مسئولان باشگاه نیست. به همین خاطر تصمیم گرفتند این قرارداد را فسخ نمایند.

درحالی که رسول پناه تصمیم به فسخ قرارداد با کارگزار را گرفته بود یلوه با این تصمیم مخالفت می نماید. درحالی که او معاون مالی باشگاه پرسپولیس است و طبیعتاً باید منافع باشگاه را در نظر بگیرد اما این مخالفت وی شائبه حمایت از کارگزار را ایجاد می نماید و همین امر سبب ایجاد درگیری لفظی او با یکی از مسئولان تازه وارد به باشگاه می گردد و صحبت های تندی بین طرفین مطرح می گردد.

شاید دلیل مخالفت او با فسخ قرارداد، تبعات احتمالی و ضرر مالی است که متوجه باشگاه می شد و به همین خاطر وی مخالف فسخ قرارداد بوده است. شاید هم مسائل دیگری در میان بوده که رسول پناه و هیأت مدیره از آن اطلاع داشته اند و بر فسخ قرارداد اصرار داشتند!

در خصوص عملکرد معاونت مالی در باشگاه پرسپولیس ابهامات و سوالات وجود دارد که مهمترین آن بحث شفاف سازی مالی سرخپوشان در ماه های اخیر است. در طول روزهای گذشته صحبت های متناقضی از میزان درآمدزایی باشگاه از کارگزار و اسپانسرهای دیگر مطرح شده است اما از سوی معاون مالی باشگاه هیچ شفاف سازی صورت نگرفته است.

ابهام دیگری که در خصوص مسائل مالی باشگاه پرسپولیس وجود دارد و گفته می گردد در فسخ یا ادامه همکاری با کارگزار تأثیرگذار است، موضوع 10 درصد از مبلغ قرارداد با کارگزار است که ابهاماتی در خصوص آن وجود دارد و این پرسش مطرح می گردد که این 10 درصد را چه کسی گرفته است؟ در این مورد هم باید شفاف سازی گردد تا ابهامی وجود نداشته باشد.

باشگاه پرسپولیس در حالی با آشفتگی مالی در بخش های مختلف روبرو شده که به نظر می رسد باید از سوی مسئولان باشگاه و معاونت مالی این باشگاه با صدور اطلاعیه یا مصاحبه ای در خصوص نحوه قرارداد و درآمدزایی کارگزار و سایر اسپانسرها شفاف سازی گردد تا طرفداران در جریان شرایط باشگاه قرار بگیرند و از این همه آشفتگی و خبرهای ضد و نقیض رها شوند. قطعاً شفاف سازی در این مورد می تواند همه ابهامات و پرسش هایی که وجود دارد را رفع کند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "نقش یلوه در آشفتگی مالی پرسپولیس، طرف باشگاه یا کارگزار؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش یلوه در آشفتگی مالی پرسپولیس، طرف باشگاه یا کارگزار؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید