معرفی مستندهای بلند پذیرفته شده در اسکار، جای ایران خالی است

به گزارش وبلاگ خوراکی به نقل از ورایتی، اعضای مسئول انتخاب بخش مستند آکادمی با اعلام پذیرش 145 مستند بلند ارایه شده به این بخش، اعلام کردند از این میان 15 فیلم را در ماه دسامبر انتخاب و معرفی می کنند.

معرفی مستندهای بلند پذیرفته شده در اسکار، جای ایران خالی است

در مرحله بعد پنج نامزد نهایی بخش اسکار مستند بلند، از میان فهرست 15 نفره انتخاب می شوند. این نامزدها 24 ژانویه 2017 (5 بهمن)، همراه با نامزدهای دیگر بخش های جوایز اسکار معرفی خواهند شد.

در حالی این فهرست اعلام شده که فیلم رویاهای دم صبح ساخته مهرداد اسکویی با وجود همه موفقیت های جهانی خود در آن جایی ندارد. سونیتا ساخته رخساره قائم مقامی نیز که در جشنواره های مختلف جهانی حضور داشت، در این فهرست جایی نیافته است.

در فهرست 145 فیلم پذیرفته شده می توان به فیلم پیش از توفان با حضور لئوناردو دی کاپریو، فیلم آوا دوورنی با عنوان سیزدهمین، سفر زمان: تجربه آیمکس ساخته ترنس مالیک با حضور برد پیت، چراغ های روشن با حضور کری فیشر و دبی رینولدز، ساخته سیدنی لومت مستندی درباره زندگی حرفه ای کارگردان مشهور، واینر درباره تلاش ناموفق برای شهرداری نیویورک به کارگردانی الیزه اشتاینبرگ و جاش کریگمان، من کاکاسیاه تو نیستم ساخته رائول پک برنده جایزه از جشنواره فیلم تورنتو اشاره کرد. بچه های بد، همین حالا اینجا باش، آماندا ناکس، تقریبا مقدس و یک سیاره زیبا دیگر فیلم هایی هستند که در این فهرست جای دارند.

سال پیش ایمی ساخته آصف کاپادیا درباره زندگی خواننده بریتانیایی جایزه اسکار بهترین مستند بلند را از آن خود کرد.

مراسم هشتاد و نهمین دوره جوایز اسکار 26 فوریه (دوشنبه 9 اسفند) در دالبی تیه تر در لس آنجلس برگزار می شود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "معرفی مستندهای بلند پذیرفته شده در اسکار، جای ایران خالی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی مستندهای بلند پذیرفته شده در اسکار، جای ایران خالی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید