شعار روز جهانی موزه در سال 2018 چیست؟

به گزارش وبلاگ خوراکی، شعار روز جهانی موزه به وسیله شورای بین المللی موزه ها (ایکوم) اعلام شد.

شعار روز جهانی موزه در سال 2018 چیست؟

توسعه موزه های دنیا و همکاری همه جانبه علمی، فرهنگی و صنعتی، در جهت دستیابی به اهداف فرهنگی به وسیله هماهنگ ساختن اقدامات بین المللی و تدوین برنامه هایی مؤثر است که دارای خطوط اساسی همکاری مشترک و دو جانبه بین مردم و موزه ها در سطح دنیای باشد.

بر اساس همین عقیده، در قطعنامه شماره پنج ِ دوازدهمین مجمع عمومی کمیته بین المللی موزه ها ایکوم (ICOM) که در 28 مه 1977 میلادی در مسکو برپا شد ، روز 18 مه برابر با 28 اردیبهشت به عنوان روز دنیای موزه ها اعلام شد و از آن سال در روز دنیای موزه درهمه کشورهای عضو، مراسمی اجرا می گردد.

موزه های درهم تنیده: روینمودهای نو، مردمان نو عنوانی است که شورای بین المللی موزه ها به عنوان شعار روز دنیای موزه ها در سال 2018 انتخاب نموده که در روز 18 می سال آینده میلادی (28 اردیبهشت 97) در سراسر دنیا جشن گرفته می گردد.

در شرح این شعار آمده است:

در دنیاِ پیوسته کنونی، درک نقش موزه ها بدون توجه به پیوندهایی که ایجاد می نمایند، غیرممکن است. موزه ها عضوی اصلی و حیاتی از جامعه، منظر فرهنگی و محیط طبیعی هستند. تکنولوژی این امکان را فراهم می نماید تا موزه ها بتوانند با چیزی به سادگی یک هشتگ # به فراتر از مخاطبان اصلی خود دست یابند. برای بعضی از موزه ها تکنولوژی حتی برای ایجاد پیوندهای تازه احتیاج نیست و تنها رویکردی تازه به مجموعه اشان راهی تازه و نوآورانه برای جذب مخاطبان تازه است. در رو زدنیای موزه ها در سال 2018، همه موزه ها به یافتن روینمودها و مخاطبان تازه به وسیله کاوش، تقویت و ایجاد پیوندها و ارتباطات تشویق می شوند.

از سال 1977، هرساله روز دنیای موزه ها گرامی داشته می گردد. هر ساله این روز بر یکی از موضوعات اجتماعی تمرکز دارد.در سال 2016 ، نزدیک به 35 هزار موزه از 145 کشور دنیا این روز را با فعالیت ها و مناسبت هایی گرامی داشتند.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا

به "شعار روز جهانی موزه در سال 2018 چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شعار روز جهانی موزه در سال 2018 چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید