مکان های دیدنی باتومی گرجستان را بهتر بشناسید

به گزارش وبلاگ خوراکی، اگر در گرجستان قصد گشت و گزار در منطقه ها و شهرهای مختلف آن را دارید ما به شما شهر باتومی را با بنادر آن معرفی می کنیم که برای علاقه مندان به این گونه جاذبه های توریستی دارای جذابیت است. مکان های دیدنی باتومی شامل چشم اندازهای از طبیعت بندر و جاذبه های مدرن است که برای گردشگران جالب و دیدنی می باشد.

مکان های دیدنی باتومی گرجستان را بهتر بشناسید

آشنایی با مکان های تماشای باتومی:

در شهر باتومی علاوه بر تماشای سواحل زیبای بنادر می توانید از جاذبه ای درون شهر نیز بهره ببرید جاذبه هایی همانند مجسمه های تاریخی پارک های ساحلی و درون شهر که هر یک دارای جذابیت خاصی برای گردشگران هستند.

باغ گیاه شناسی باتومی:

این باغ از جاذبه هایی است که در باتومی وجود دارد و در فاصله 10 کیلومتری از این شهر واقع شده است وسعت این باغ بسیار زیاد است. در این باغ گونه های مختلفی از گل ها به ویژه رز وجود دارد و به لحاظ تنوع گیاهی از مهم ترین کشورهای جهان است.

دلفیناریوم باتومی:

در این منطقه بیش از 700 نوع دلفین وجود دارد که به کی از جاذبه ها و مکان های تماشای باتومی گرجستان تبدیل شده است. بازتماشامایندگان می توانند در این منطقه از جاذبه های مهمی استفاده نمایند و با تماشا نمایش دلفین از جذابیت های زیادی بهره مند شوند.

مرکز غواصی باتومی:

برای گردشگرانی که به هیجان علاقه مند هستند این جاذبه بسیار جالب است و تجربه غواصی در آب های دریای سیاه را در اختیار شما قرار می دهد. این سرگرمی یکی از سرگرمیات آبی مهم در باتومی است.

دریاچه نوریگلی:

این دریاچه در فاصله 130 کیلومتری از دریای سیاه قرار گرفته است و فضای اطراف آن پارکی با وسعت 15 هکتار است. گونه های مختلفی از ماهیان در این دریاچه وجود دارند که این منطقه را به محل مناسبی برای گردشگران ماهی گیر تبدیل نموده است.

بلوار باتومی:

این بلوار در مرکز شهر قرار گرفته است و یک پارک نیز از خط ساحلی در این منطقه امتداد پیدا نموده است چرخ و فلک بزرگی که در این بلوار مشاهده خواهید کرد از زیبایی های مهم در این منطقه است.

تورهای رفتینگ باتومی:

از جمله سرگرمیات مفرح باتومی که از مکان های تماشای باتومی نیز محسوب می گردد این تور مسافرتی سرگرمیی است که دارای جذابیت های خاصی برای گردشگران است.

مجسمه یادبود مدیا در باتومی:

این مجسمه از جاذبه های تاریخی و فرهنگی در باتومی است و به عنوان نمادی زیبا از شاهزاده زیبای اساطیری است. این مجسمه با داستان های اساطیری زیادی گره خورده است و به همین علت است که برای گردشگران این منطقه دارای اهمیت است.

آکواریوم باتومی:

در طراحی این آکواریوم بزرگ از منظره سواحل باتومی الهام گرفته شده است و در طراحی داخلی آن نیز تقسیم بندی های جداگانه ای در نظر گرفته شده است. وجود سنگ ریزه ها و گونه های مختلفی از حیوانات دریایی این آکواریوم را تماشایی و تماشای نموده است.

پارک آبی باتومی:

این پارک نیز دارای سرگرمیات مفرحی در منطقه است و امکانات بسیار جالب و به روزی را برای گردشگران در نظر گرفته است که تماشایی هستند.

تله کابین آرگو در باتومی :

این تله کابین در بندر باتومی واقع شده و از محبوبیت زیادی در شهر ساحلی باتومی برخوردار است. تله کابین آرگو در ارتفاع تقریبا 250 متری از سطح زمین واقع شده است و به وسیله آن ضمن گذراندن لحظات خوش و شادی بخش می توانید از منظره ها تماشای شهر تماشا کنید. بعلاوه می توانید به هنگام استفاده از تله کابین به ثبت تصاویری تماشای با دوربین تان از طبیعت و جاذبه هایی زیبای شهر که در حین سفر بر فراز شهر باتومی تماشا می کنید، بپردازید.

میدان اروپا :

این میدان از جمله میدان های قدیمی شهر است که همیشه اولین مقصد گردشگران برای سفر به باتومی می باشد و یک بخش تاریخی را در خود نگه داشته است. نام این میدان از زمانی که گرجی ها به طور رسمی جزوی از اتحادیه اروپا شدند، تغییر پیدا نموده و میدان اروپا نامگذاری شد.

در وسط این میدان مجسمه مدئا دیده می گردد که در سال 2007 ساخت آن به اتمام رسیده است و به گونه ای نماد روابط گرجستان با اروپا می باشد. بعلاوه میدان اروپا میزبان اصلی کنسرت ها و اجرا های مشهور موسیقی در باتومی می باشد و هر ساله جشن سال نو در این شهر برگزار می گردد.

موزه هنر های زیبای آجارا :

از جمله موزه هایی که در فهرست جاذبه های گردشگری باتومی واقع شده است، این موزه زیبا است که در آنجا آثار برجسته ای از نقاشی های روسی و اروپایی مربوط به سده نوزدهم تا بیستم میلادی نگهداری می گردد که می توانید از آنها تماشا کنید. این موزه دارای ساختمانی کوچک و دو طبقه می باشد.

آبشار ماخونتستی :

این آبشار نیز از جمله مکان های گردشگری و زیبای گرجستان است که در نزدیکی بندر باتومی واقع شده است و دارای 50 متر ارتفاع و نیز طبیعتی سرسبز و زیبا می باشد، حال برای رسیدن به این آبشار باید مسافتی نزدیک 30 تا 54 کیلومتر از بندر باتومی را طی کنید.

مکان های گردشگری باتومی گرجستان دارای تنوع زیادی هستند و هر یک از جاذبه ها به قدری جالب هستند که می توانند ساعات زیادی گردشگران را جذب خود نمایند و به آنها امکانات بدهد. حال در صورت تمایل برای آشنایی بیشتر با گرجستان و فرهنگ این کشور می توانید در اینجا کلیک کنید.

منبع: دیجیاتور

به "مکان های دیدنی باتومی گرجستان را بهتر بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکان های دیدنی باتومی گرجستان را بهتر بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید