سوله های بحران به اتوبوس خواب ها می رسد؟

به گزارش وبلاگ خوراکی، از آنجایی که گزارش پدیده اتوبوس خوابی در شهر تهران واکنش های زیادی درپی داشت، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از استفاده از سوله های مدیریت بحران به منظور اسکان افراد بی خانمان اطلاع داد و گفت: قرار است از سالن های مدیریت بحران استفاده کنیم تا کسی در شبهای سرد در خیابان نماند؛ اما سوال این است که این سوله ها به اتوبوس خواب ها نیز اختصاص می یابد یا خیر؟

سوله های بحران به اتوبوس خواب ها می رسد؟

آن طور که ایسنا گزارش داده، علی نصیری گفت: اینکه تصور گردد قرار است سوله های بحران به کارتن خواب ها و افراد بی خانمان داده گردد، تصور درستی نیست. این سوله ها تعریف و کاربری خاص خود را دارند، اما بنا شد تا در بعضی از شب های سرد که گرمخانه ها و دیگر مراکز ظرفیتشان تکمیل شده بود، به وسیله هماهنگی با سازمان مدیریت بحران شهر تهران و آن هم برای همان شب بعضی افراد به این سوله ها برده شوند.

وی با تاکید بر اینکه این یک تصمیم دائمی نیست، ادامه داد: به هر حال ممکن است در بعضی از منطقه ها ظرفیت گرمخانه ها تکمیل گردد، جان افراد هم برای ما بسیار مهم است و به همین علت نیز اعلام کردیم که در صورت درخواست معاونت اجتماعی ما برای یک شب سوله را به این افراد اختصاص می دهیم تا در فضایی گرم شب را به صبح برسانند.

این مقام مسئول اضافه نمود: اما اینطور نیست که این افراد در این سوله ها بمانند و بتوانند در روزهای آینده نیز به آن مراجعه نمایند. برای دفعات دیگر نیز باید هماهنگی ها انجام گردد و اگر باز هم ظرفیتی وجود نداشت، ما این فضاها را اختصاص می دهیم.

کاربری سوله ها مختص مدیریت بحران است

نصیری با بیان اینکه تا به امروز با درخواست معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و برای دو شب از ظرفیت بعضی از این سوله ها برای اسکان افراد بی خانمان استفاده شده است، گفت: ما این آمادگی را داریم که برای حفاظت از جان مردم از امکاناتمان استفاده کنیم، اما شهروندان نیز خیالشان راحت باشد که کاربری سوله ها مختص مدیریت بحران است.

سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران درباره تبدیل بعضی از سوله ها به اماکن ورزشی و تأمین امنیت این سوله ها نیز اضافه نمود: تمام سوله ها به اماکن ورزشی تبدیل نشده است و عمدتا نیز سوله هایی را اختصاص خواهیم داد که تجهیزات ورزشی در آن وجود نداشته باشد. البته اماکن ورزشی نیز طوری طراحی شده که کاربری اصلی سوله در زمان بحران هیچ تغییری نکند. در خصوص امنیت نیز تمهیدات لازم اتخاذ می گردد.

بنابرگزارش اعلام شده شمار قابل توجهی از افرادی که به وسیله اتوبوس خوابی و … شب را در خارج از محیط خانه سپری می نمایند، معتاد نیستند و در پی مسائل ناشی از فقر و نبود سرپناه مجبور به این کار شده اند.

آخرین اخبار جامعه را از صفحه جامعه وبلاگ خوراکی دنبال کنید.

منبع: تجارت نیوز

به "سوله های بحران به اتوبوس خواب ها می رسد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوله های بحران به اتوبوس خواب ها می رسد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید