سطح کشتی آسیا مثل گذشته نیست ، کشورها در تمامی اوزان مدعی شده اند

به گزارش وبلاگ خوراکی، ناصر نوربخش در حاشیه آخرین اردوی تیم ملی کشتی فرنگی برای حضور در رقابتهای قهرمانی آسیا به خبرنگاران گفت: روند تمرینات بسیار مطلوب و رضایت بخش است و فرنگی کاران اردونشین در حال پشت سر گذاشتن مراحل پایانی تمرینات قبل از اعزام به آسیایی هستند. البته این تمرینات چندان سبک نیست و فشار نسبی تمرینات همچنان ادامه دارد.

سطح کشتی آسیا مثل گذشته نیست ، کشورها در تمامی اوزان مدعی شده اند

وی در مورد سطح پیکارهای سال جاری قهرمانی آسیا توضیح داد: سطح کمی و کیفی رقابتهای سال جاری به دلیل محاسبه نتایج طبق طرح سیستم رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی به مراتب از دوره های قبلی بالاتر خواهد بود. تمامی مدعیان با توجه به کسب امتیاز در رنکینگ اتحادیه جهانی برای رسیدن به رقابتهای جهانی و المپیک از هیچ تلاشی برای کسب پیروزی دریغ نخواهند کرد و مطمئناً باید منتظر کشتی های حساس و سختی با رقبای آسیایی باشیم.

مربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان اضافه کرد: بر خلاف تصور بسیاری از اهالی کشتی که معتقدند پیکارهای آسیایی از حساسیت و فشار کمتری نسبت به پیکارهای جهانی برخوردار است باید گفت اصلاً اینگونه نیست. چند سالی است کشورهای آسیایی در بسیاری از اوزان پیشرفت قابل توجهی داشتند و دیگر نمی توان ملی پوشان ایرانی را از پیش برنده دانست. آسیایی ها حتی در اوزان سنگین هم مدعی شده اند و این مساله در بسیاری از تیم ها دیده می گردد.

نوربخش خاطر نشان کرد: ما هم اکنون با 16 تیم شرکت نماینده آسیایی روبرو هستیم که اکثر این تیم ها در ترکیب خود از نفرات توانمندی استفاده می نمایند و نمی توان هیچکدام از این رقبا را دست کم گرفت.

وی در خاتمه گفت: مهمترین هدف ما از حضور در رقابتهای قهرمانی آسیا علاوه بر کسب امتیازات در رنکینگ اتحادیه جهانی، کسب بهترین عنوان در قاره کهن است. تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان سال گذشته نتیجه خوبی در رقابتهای قهرمانی آسیا نگرفت و این ناکامی باید با بهترین نتایج در پیکارهای سال جاری جبران گردد.

ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان برای حضور در رقابتهای قهرمانی آسیا به توضیح زیر است:

55 کیلوگرم: رضا خدری

60 کیلوگرم: مهرداد مردانی یا شیرزاد بهشتی طلا

63 کیلوگرم: سامان عبدولی

67 کیلوگرم: حامد تاب

72 کیلوگرم: محمدرضا گرایی

77 کیلوگرم: محمدعلی گرایی

82 کیلوگرم: سعید عبدولی

87 کیلوگرم: حسین نوری

97 کیلوگرم: مهدی علیاری

130 کیلوگرم: امیر قاسمی منجزی

رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا در روزهای 7 و 8 اردیبهشت ماه در شهر شی آن چین برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "سطح کشتی آسیا مثل گذشته نیست ، کشورها در تمامی اوزان مدعی شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سطح کشتی آسیا مثل گذشته نیست ، کشورها در تمامی اوزان مدعی شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید