سال تحصیلی تازه با ترافیک سنگین آغاز می گردد ، برنامه های حمل و نقل شهری برای روبرو با این پدیده

به گزارش وبلاگ خوراکی، مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور منطقه ها معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اقدامات شهرداری برای افزایش پوشش ترافیک مهر ماه و آمادگی ناوگان حمل و نقل عمومی را تشریح کرد.

سال تحصیلی تازه با ترافیک سنگین آغاز می گردد ، برنامه های حمل و نقل شهری برای روبرو با این پدیده

به گزارش وبلاگ خوراکی، مهدی گلشنی در خصوص اقدامات ستاد استقبال از مهر معاونت حمل و نقل شهرداری تهران گفت: در ابتدای سال گذشته در یک نوبت مدارس بازگشایی شد و از آنجایی که احتمال بازگشایی مدارس وجود داشت طراحی ها و تمهیداتی اندیشیده شده بود اما بازگشایی اتفاق نیفتاد.

او با بیان اینکه برای سال جاری که بازگشایی مدارس قطعی است و تمهیدات ترافیکی در نظر گرفته شده است، به ایجاد پیک ترافیک همزمان با بازگشایی مدارس اشاره نمود و اضافه نمود: بر همین اساس دستورالعملی را برای منطقه ها 22 گانه و همه حوزه های ستادی درگیر کار صادر نموده ایم.

گلشنی گفت: از منطقه ها درخواست کردیم که فعالیت های اجرایی و فیزیکی اطراف مدارس را با هدف ایمن سازی، آشکارسازی و همسطح سازی معابر انجام دهند، بر این اساس معابر و پیاده روها برای حرکت امن دانش آموزان و عابرین پیاده ایجاد می گردد.

مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور منطقه ها معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بعلاوه از ایمن سازی تجهیزات ترافیکی ایستگاه های اتوبوس که در این روزها بیشتر به وسیله دانش آموزان استفاده می گردد، اطلاع داد و اضافه نمود: بحث بهسازی جهت و ایستگاه های خطوط حمل و نقلی به ویژه بهسازی پایانه های اتوبوس و تاکسی در همه منطقه ها در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته گلشنی، با هماهنگی پلیس و معاونت فنی و عمرانی هر گونه حفاری که احتمال اختلال در فرآیند تردد را ایجاد می نماید از 15 شهریور تا نهم مهر ماه ممنوع بوده و عملیات حفاری انجام نمی گردد.

او با بیان اینکه در بحث حمل و نقل عمومی نیز در حوزه اتوبوسرانی 550 اتوبوس به ناوگان اضافه می گردد، ادامه داد: با توجه به اینکه قرار شده 400 راننده به کار گرفته گردد این امکان وجود دارد که شرایط ناوگان اتوبوسرانی بهبود یافته و سرویس های فوق العاده به معابر منتهی به مراکز آموزشی که تقاضای سفر بالایی دارند خواهیم داشت.

گلشنی بعلاوه با بیان اینکه اعزام قطارهای فوق العاده مترو برای کاهش سرفاصله همزمان با شروع سال تحصیلی را در دستور کار قرار دادیم، گفت: بحث نظارت بر عملکرد تاکسی های خطی و گردشی و کنترل اخذ کرایه مصوب و پیگیری و برطرف نواقص پایانه ها در حوزه تاکسیرانی نیز دنبال می گردد.

مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور منطقه ها معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه تمرکزمان بیشتر بر اتوبوسرانی است، گفت: پیش بینی می گردد همزمان با بازگشایی مدارس ترافیک 15 درصد افزایش یابد که با تمهیدات اتخاذ شده نسبت به کنترل و تسهیل تردد اقدام خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین

به "سال تحصیلی تازه با ترافیک سنگین آغاز می گردد ، برنامه های حمل و نقل شهری برای روبرو با این پدیده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سال تحصیلی تازه با ترافیک سنگین آغاز می گردد ، برنامه های حمل و نقل شهری برای روبرو با این پدیده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید