رمضان؛ فصل استجابت حاجات بندگان

به گزارش وبلاگ خوراکی، خبرنگاران/خراسان رضوی رمضان؛ فصلی که خداوند دستان بنده خویش را می گیرد، با او هم صحبت می گردد و او را تا بی نهایت نور و هستی، بالا می برد.

رمضان؛ فصل استجابت حاجات بندگان

دعای روز هفدهم ماه مبارک رمضان

اللهمّ اهْدِنی فیهِ لِصالِحِ الأعْمالِ واقْـضِ لی فیهِ الحَوائِجَ والآمالِ یا من لا یَحْتاجُ الی التّفْسیر والسؤالِ یا عالِماً بما فی صُدورِ العالَمین صَلّ علی محمّدٍ وآلهِ الطّاهِرین.

ای خدا در این روز مرا به اعمال صالح هدایت کن و حاجت ها و آرزوهایم را برآورده ساز ای کسی که نیازمند به توضیح و سوال بندگان نیستی، ای خدایی که به آنچه در سینه عالمیان است آگاهی درود فرست بر محمد و آل اطهار او.

نماز شب هفدهم ماه رمضان

دو رکعت است که در رکعت اوّل یک حمد و هر سوره که خواهد و در رکعت دوم حمد و 100 مرتبه توحید خوانده و بعد از سلام 100 مرتبه لا اِلهَ اِلا اللّهُ گفته گردد.

شب هفدهم شب بسیار مبارکی است که در آن شب لشکر حضرت رسول(ص) با لشکر کفّار قریش دیدار کردند در بدر و در روزش جنگ بدر واقع شد، حق تعالی لشکر آن حضرت را بر مشرکین ظفر داد و آن اعظم فتوحات اسلام بود لهذا علماء فرموده اند که در آن روز مستحب است صدقه و شکر خدا بسیار نمودن و غسل و عبادت در شبش نیز فضیلت بسیار دارد.

مؤلف گوید که روایات بسیار وارد شده که در آن شب بَدْر حضرت رسول(ص) با اصحاب فرمود کیست امشب برای ما برود از چاه آب بکشد بیاورد اصحاب سُکوت کردند و هیچ کدام اِقدام بر این کار نکردند. حضرت امیرالمؤمنین(ع) مشکی برداشت به طلب آب بیرون رفت و آن شب شبی بود سرد و باد می آمد و ظلمت داشت، پس رسید به چاه آب و آن چاهی بود بسیار گود و تاریک و آن حضرت دَلوی نیافت تا از چاه آب کشد لاجَرَم به چاه پایین رفت و مشک را پر کرد و بیرون آمد، رو کرد به آمدن که ناگاه باد سختی برخورد به آن حضرت که آن حضرت از سختی آن نشست تا رفع شد پس برخاست و حرکت فرمود که ناگاه باد سختی دیگر مانند آن آمد. آن حضرت نشست تا او نیز رد شد دیگر باره برخواست برود مرتبه سوم نیز همان نحو بادی رسید و آن حضرت نشست و چون رد شد برخاست و خود را به حضرت رسول(ص) رسانید.

حضرت پرسید که یا اَبَاالحسن برای چه دیر آمدی عرض کرد که سه مرتبه بادی به من رسید که بسیار سخت بود و مرا لرزه فراگرفت و این مکث به جهت رفع شدن آن بادها بود، فرمود آیا دانستی آن ها چه بود یا علیّ؟ عرض کرد: نه. فرمود آن اوّل جبرئیل بود با هزار فرشته که بر تو سلام کرد و سلام کردند و دیگری میکائیل بود با هزار فرشته که بر تو سلام کرد و سلام کردند و پس از آن اسرافیل بود با هزار ملائکه که سلام کرد بر تو و سلام کردند و این ها به جهت مَدَدِ ما فرود آمدند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "رمضان؛ فصل استجابت حاجات بندگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رمضان؛ فصل استجابت حاجات بندگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید