خلخال به قطب گردشگری کشور تبدیل می گردد، سامان دهی 21 هکتار بافت تاریخی

به گزارش وبلاگ خوراکی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: برنامه ویژه برای رونق خلخال و تبدیل این شهرستان به قطب گردشگری کشور داریم.

خلخال به قطب گردشگری کشور تبدیل می گردد، سامان دهی 21 هکتار بافت تاریخی

به گزارش وبلاگ خوراکی به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، نادر فلاحی مدیرکل میراث فرهنگی استان امروز چهارشنبه 18 مهر 97 در جلسه همفکری با شهردار خلخال توضیح داد: خلخال دروازه ورود مسافران استان های مرکز کشور به اردبیل است.

او افزود: با برنامه ریزی های اجرا شده تاسیسات گردشگری این شهرستان رو به رشد بوده و پروژه های متعددی در حال انجام است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل تاکید نمود: در عین حال رونق صنعت گردشگری در توان یک دستگاه اجرایی نیست و انتظار می رود سایر نهادها از جمله شهرداری در معرفی توانمندی های گردشگری شهرستان اهتمام داشته باشند.

به گفته فلاحی بخشی از برنامه های مورد انتظار برگزاری جشنواره ها است بطوریکه در شهرستان خلخال جای برگزاری جشنواره ملی و بین المللی گردشگری خالی است.

او تاکید نمود: در کنار جشنواره ها، این اداره کل آماده حمایت از برپایی نمایشگاه ها و بازارچه های صنایع دستی است و تسهیلات ارزان به فعالان صنایع دستی اعطا می گردد.

بازسازی خانه نصیری در بافت تاریخی شهر

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل همچنین در مورد طرح ساماندهی محله تاریخی قلعه باشی خلخال متذکر شد: طرح ساماندهی با همفکری مشاوران تدوین شده و به زودی در شورای فنی به تصویب می رسد.

او تاکید نمود: ضرورت ساماندهی بافت تاریخی شهر در 21 هکتار به ریاست سازمان میراث فرهنگی نیز انعکاس یافته تا از محل ستاد بازآفرینی شهری اعتباری به این میزان اختصاص یابد.

فلاحی ادامه داد: ساماندهی می تواند بر اساس توافق نامه فی مابین شهرداری خلخال، اداره کل میراث فرهنگی استان و فرمانداری عملیاتی گردد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل افزود: همچنین در بافت تاریخی قلعه باشی آماده بازسازی خانه تاریخی نصیری هستیم.

او متذکر شد: بازسازی این بنای تاریخی به سازمان میراث فرهنگی پیشنهاد می گردد تا نیمی از هزینه به این طریق و مابقی به وسیله شهرداری و فرمانداری تامین گردد.

منبع: میراث آریا

به "خلخال به قطب گردشگری کشور تبدیل می گردد، سامان دهی 21 هکتار بافت تاریخی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خلخال به قطب گردشگری کشور تبدیل می گردد، سامان دهی 21 هکتار بافت تاریخی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید