خبرنگاران محدودیت های هوشمند برای سفر به طرقبه شاندیز برقرار است

به گزارش وبلاگ خوراکی، مشهد- خبرنگاران- فرماندار بینالود گفت: انسداد ورودی های طرقبه شاندیز جای خود را به محدودیت های هوشمند در مناطق ییلاقی این شهرستان داده است که از سوی پلیس هدایت و رانندگی اعمال می گردد.

خبرنگاران محدودیت های هوشمند برای سفر به طرقبه شاندیز برقرار است

سید حسن حسینی روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار وبلاگ خوراکی اضافه کرد: با رفع انسداد مبادی ورودی این شهرستان تردد به طرقبه و شاندیز افزایش یافته است اما رستوران ها در این مناطق همچنان بسته است و محدودیت های هوشمندانه از سوی پلیس بدون انسداد راستاها اعمال می شود.

وی ادامه داد: با توجه به سیلابی بودن رودخانه های شهرستان، سست بودن خاک و دیواره خانه های روستایی در اثر بارش مداوم باران و وجود برف در ارتفاعات و جاده های این منطقه، امکان پذیرایی از مسافران در مناطق ییلاقی شهرستان فراهم نیست.

وی گفت: در صورتی که آخر هفته سفر به مناطق ییلاقی افزایش چشمگیر پیدا کند و سیلابی شدن رودخانه ها شدت گیرد ممکن است از سوی شهرداری های طرقبه و شاندیز محدودیت هایی برای مقابله با موج مسافران اعمال شود.

حسینی اضافه کرد: رودخانه های زشک و جاغرق سال جاری نیز مانند پارسال سیلابی است اما با تمهیدات اندیشیده شده خسارتی به بار نیامده است و در حال حاضر یک بیل مکانیکی به صورت مدام هرگونه انسداد یا مانع را در راستا جریان رودخانه زشک رفع می نماید.

وی ادامه داد: شدت بارندگی سال جاری به گونه ای بود که کانال روستای دهنو پس از 15 سال دوباره پر آب شد و ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم این کانال و قنات ها و بعضی منازل روستایی دچار خسارت شد، همچنین برای راهنمایی آب این کانال به ناچار مجبور به شکافتن و تخریب بخشی از جاده محلی شدیم.

طی هفته جاری بر اثر ریزش یک کانال گودبرداری شده در شهر شاندیز، سه کارگر در آن مدفون شده و جان باختند.

به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به وسیله مسافران، از روزهای پایانی اسفند ماه برای ورود مسافران غیربومی به شهرستان بینالود محدودیت و انسداد در مبادی ورودی ایجاد شد و فقط اهالی بومی اجازه ورود به 2 شهر طرقبه و شاندیز را داشتند، این انسداد از ابتدای هفته جاری برداشته شد.

شهرستان طرقبه - شاندیز (بینالود) نزدیکترین قطب گردشگری به مشهد و منطقه تفرجگاهی برخوردار از جاذبه های طبیعی کوهستانی، چشم اندازهای سرسبز، رودخانه و هوای مطبوع است.

بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال 95 این شهرستان 70 هزار نفر جمعیت دارد که به صورت مساوی در دو بخش شاندیز و طرقبه تقسیم شده است. 20 هزار نفر از مردم این شهرستان ییلاقی در روستاها ساکن هستند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران محدودیت های هوشمند برای سفر به طرقبه شاندیز برقرار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران محدودیت های هوشمند برای سفر به طرقبه شاندیز برقرار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید