خبرنگاران ایران بر سکوی سوم مسابقات شطرنج نوجوانان جهان ایستاد

به گزارش وبلاگ خوراکی، تهران- خبرنگاران- مسابقات شطرنج قهرمانی نوجوانان جهان که به صورت آنلاین برگزار شد با کسب عنوان سومی تیم ملی ایران به انتها رسید.

خبرنگاران ایران بر سکوی سوم مسابقات شطرنج نوجوانان جهان ایستاد

به گزارش وبلاگ خوراکی، در روز پایانی مسابقات آنلاین قهرمانی نوجوانان جهان که به میزبانی گرجستان برگزار شد، نوجوانان تیم ملی شطرنج کشورمان با درخشش خیره کننده بالاتر از روسیه، به عنوان سوم جهان دست یافتند.

در رده آزاد زیر 10 سال، سینا موحد نوجوان ارزنده تیم ملی کشورمان پس از تساوی یک بر یک با حریف قدرتمند خود واسلاو فینک از جمهوری چک با ریتینگ 2361، در دیدارهای تکمیلی (رستاخیز) پیروز شد با مهره سیاه به زیبایی حریف خود را شکست دهد و صاحب گردن آویز طلا شود.

در رده آزاد زیر 16 سال نیز امیر رضا پورآقا بالا نوجوان شایسته تیم ملی کشورمان که با بازیهای درخشان به فینال رقابت ها راه یافته بود، برای تصاحب مدال طلا به مصاف فردریک سوان آلمانی با ریتینگ 2421 رفت که در نهایت با نتیجه 2 بر صفر مغلوب حریف شد و به نشان نقره دست یافت.

مهدی غلامی اوریمی دیگر نماینده کشورمان پس از تساوی یک بر یک در دیدارهای سریع مقابل فرانسیسکو سونیس از ایتالیا با ریتینگ 2483، در دیدارهای تکمیلی (رستاخیز) مغلوب حریف شد و به مقام چهارم جهان دست یافت.

نوجوانان کشورمان که با هدایت مهرداد اردشی سرمربی و کاپیتان تیم ملی در این رقابت ها شرکت کرده بودند توانستند با درخشش در میان 1380 شرکت کننده و 114 کشور جهان، پس از کشورهای آمریکا و هند و بالاتر از کشور صاحب نام روسیه بر سکوی سوم جهان جای گیرند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران ایران بر سکوی سوم مسابقات شطرنج نوجوانان جهان ایستاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ایران بر سکوی سوم مسابقات شطرنج نوجوانان جهان ایستاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید