خانه موزه انتظامی پروانه میراث فرهنگی گرفت، تجربه زیست هنرمندانه

به گزارش وبلاگ خوراکی، مدیرعامل خانه موزه انتظامی با اشاره به بازسازی و نزدیک کردن فضای این مکان به زیست و شخصیت زنده یاد عزت الله انتظامی از صدور پروانه فعالیت این خانه از سوی سازمان میراث فرهنگی اطلاع داد.

خانه موزه انتظامی پروانه میراث فرهنگی گرفت، تجربه زیست هنرمندانه

مهر: شکرخدا گودرزی مدیرعامل خانه موزه انتظامی درباره بازسازی های صورت گرفته در این مکان که طی چند ماه گذشته در دست انجام بود، به خبرنگار مهر گفت: ما با توجه به برنامه ای که داشتیم با تشکیل یک کارگروه با حضور خانم فکور نماینده اداره کل موزه های سازمان میراث فرهنگی، کوشش کردیم تا این مکان را به خانه موزه ای استاندارد تبدیل کنیم. ما با بازسازی اساسی که در فضای موزه ای خانه انجام دادیم به این سمت حرکت کردیم که چگونه با توجه به شخصیت، فعالیت و زیست استاد انتظامی، فضای داخلی خانه موزه را تعریف کنیم.

وی ادامه داد: ما آغاز به فراوری طرح محتوایی در کارگروه مدنظر کردیم و بر اساس وسایل شخصی، اسناد و مدارک استاد انتظامی که توسط مجید انتظامی در اختیارمان قرار گرفته بود، همچنین فعالیت های سینمایی، تئاتر و تلویزیونی استاد، طرح محتوایی را اجرا کردیم. بر اساس طراحی صورت گرفته، فضای قبلی موزه را صد در صد تخریب و آغاز به مرمت و ساختن بخش های مختلف آن کردیم.

گودرزی در ادامه سخنان خود تأکید کرد: کوشش ما این بود که وقتی مخاطبان وارد خانه موزه انتظامی می شوند، با زندگی، سیر و سلوک، شخصیت و زیست استاد آشنا شوند.

مدیرعامل خانه موزه انتظامی با اشاره به احداث سه سکو در حیاط خانه موزه و نزدیک کردن این فضای باز به فضای اجرای نمایش های تخت حوضی در خانه های قدیم، اضافه نمود: با حمایت خانه هنرمندان ایران و همچنین سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران مجسمه استاد انتظامی که در خانه هنرمندان نصب بود، ترمیم و به خانه موزه منتقل شد.

وی اظهار کرد که بدون حمایت و همکاری کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران، سازمان زیباسازی و سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، شهرداری منطقه 1 و همچنین سازمان میراث فرهنگی بازسازی خانه موزه انتظامی و تعریف جدید هویت این مکان، امکانپذیر نبود.

گودرزی در ادامه سخنان خود بیان نمود: بعد از سرانجام بازسازی و تعریف فضای موزه، بازدید کارشناسان اداره کل موزه های سازمان میراث فرهنگی انجام و تعیین شد که ما تا حدود 50 درصد هویت این مکان را بر اساس شخصیت و فعالیت های استاد انتظامی تعریف نموده ایم و همین امر باعث شد تا خانه موزه انتظامی پروانه راه اندازی را از سازمان میراث فرهنگی دریافت کند.

مدیرعامل خانه موزه انتظامی در سرانجام توضیح داد: تأسیس خانه موزه های مشاهیر فرهنگ و هنر تأثیر بسزایی در توسعه فرهنگی شهر خواهد داشت.

منبع: توریسم آنلاین

به "خانه موزه انتظامی پروانه میراث فرهنگی گرفت، تجربه زیست هنرمندانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه موزه انتظامی پروانه میراث فرهنگی گرفت، تجربه زیست هنرمندانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید