تیم مذاکره کننده دولت در مذاکرات هسته ای با قدرت پیش می فرایند

به گزارش وبلاگ خوراکی، تهران (پانا) - رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت در مذاکرات هسته ای دولت آقای رئیسی و تیم مذاکره نماینده با قدرت پیش می فرایند و مذاکره می نمایند.

تیم مذاکره کننده دولت در مذاکرات هسته ای با قدرت پیش می فرایند

عباس گلرو در گفت و گو با پانا در مورد عملکرد دولت سیزدهم در حوزه سیاست خارجی و خنثی سازی تحریم ها، اظهار کرد: ما به عنوان مجلس از سیاست خارجی دولت آقای رئیسی استقبال و حمایت کردیم و به وزیر امور خارجه رای اعتماد بسیار بالا دادیم. کوشش هایی را در عرصه سیاست خارجی شاهد بودیم که قابل تحسین است.

وی اضافه نمود: انتظار داریم که مقداری در حوزه همسایگی با توجه به اینکه محور اصلی سیاست خارجی آقای رئیسی است، شاهد یکسری گشایش ها در توسعه روابط به ویژه در ابعاد مالی و فرهنگی باشیم. ظرفیت حوزه همسایگان بسیار بالا است و بالای 1200 میلیارد دلار واردات این کشورهاست که می تواند بازار خوبی برای ما باشد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعلام کرد: در حوزه ارتباط با چین و روسیه اقدامات خوبی انجام گرفته است. تنوع بخشی به حوزه روابط خارجی یک ضرورت در دنیای متکثر امروزی است؛ دیپلماسی منحصر به دو قدرت یا دو بلوک نیست بلکه بلوک های همکاری زیادی امروز در دنیا شکل گرفته است.

عضویت ما در اوراسیا یک فرصت بسیار ارزشمند است

وی با بیان اینکه اوراسیا می تواند فرصت مهمی برای کشور ما باشد، گفت: حضور آقای رئیسی و عضویت ما در اوراسیا یک فرصت بسیار ارزشمندی است؛ در مذاکرات هسته ای هم به حمدلله دولت آقای رئیسی و تیم مذاکره نماینده با قدرت پیش می فرایند و مذاکره می نمایند.

گرو گفت: امیدواریم این مذاکرات هم به نتیجه برسد تا بتوانیم شاهد برطرف همه تحریم ها و توسعه روابط ایران با کشورهای مختلف دنیا باشیم.

وی تأکید کرد: دیپلماسی باید فعال گردد. نشست و برخاست باید با کشورهای منطقه افزایش یابد، مخصوصاً کشورهای اثرگذار مانند عربستان، ترکیه، مصر و پاکستان؛ این کشور ها هر کدام در یک حوزه نقش اول یا نقش مهم در منطقه دارند.

ایران و عربستان نمی توانند از یکدیگر جدا باشند چون دنیا اسلام خسارت می بیند

این نماینده مجلس با بیان اینکه رابطه با عربستان باید به نتیجه برسد، اضافه نمود: ایران و عربستان نمی توانند از یکدیگر جدا باشند چون دنیا اسلام خسارت می بیند. هرچه رایزنی ها و برنامه ریزی برای توسعه روابط با همسایگان بیشتر باشد، ما می توانیم زمینه را برای همکاری مالی فراهم کنیم.

گلرو در خاتمه اظهار داشت: بستر توسعه روابط مالی با کشورهای همسایه در واقع عادی سازی و توسعه روابط سیاسی است که این کار در حال اجرا شدن است اما انتظار داریم که نمود بیشتری پیدا کند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "تیم مذاکره کننده دولت در مذاکرات هسته ای با قدرت پیش می فرایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیم مذاکره کننده دولت در مذاکرات هسته ای با قدرت پیش می فرایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید