تکنولوژی جدیدی که صدای موتور هواپیما را به مقدار سشوار کم می نماید

به گزارش وبلاگ خوراکی، دانشمندان توانستند ماده جدیدی را بسازند که اگر در موتور هواپیماها مورد استفاده قرار بگیرد، صدای آن ها را به طرز قابل توجهی کاهش می دهد.

تکنولوژی جدیدی که صدای موتور هواپیما را به مقدار سشوار کم می نماید

به گزارش خبرنگار ، به نقل از آی ای؛ اگر در یک شهر عظیم زندگی می کنید، احتمالاً هواپیما ها را در آسمان دیده اید و اگر در ارتفاع کمی بودند صدای غرش آن ها را شنیده اید. در قرن گذشته، صدای هواپیما ها به قدری بلند شد که قیمت خانه ها در شهر های عظیم که نزدیک به فرودگاه ها بودند به طرز باور نکردنی کاهش پیدا کرد. اما اکنون ماده ای تازه کشف شده که ممکن است بتواند صدای موتور هواپیما را کاهش دهد.

بر اساس گزارشی که به تازگی منتشر شد، تیمی از دانشمندان یک ماده بسیار سبک را فراوری کردند که قادر به عایق بندی موتور های هواپیما و کاهش سر و صدای آن ها تا 16 دسی بل و کاهش جیغ 105 دسی بلی موتور های جت تا حد یک سشوار است. مواد عایق تازه می تواند در 18 ماه آینده در حد انبوه فراوری گردد.

این ماده تازه یک هواژل گرافن اکسید-پلی وینیل الکل است و فقط 2.1 کیلوگرم در متر مکعب وزن دارد که به طور قابل توجهی سبک تر از سایر مواد عایق صدا است. هواژل ساختاری لانه زنبوری دارد که باعث می گردد آنقدر سبک باشد که بتواند درون موتور هواپیما به اسم عایق کار کند و تقریباً هیچ وزنی را به موتور اضافه نکند.

این مطالعه در مرکز ساخت و ساز های دانشگاه بات (MAST) صورت گرفته و می تواند کل صنعت هواپیمایی را تقویت و بهینه سازی کند. پروفسور میشل میئو، مدیر این پروژه گفت: هواژل به وضوح یک ماده بسیار هیجان انگیز است که می تواند به روش های مختلفی استفاده گردد. ابتدا در هوا فضا، اما به طور بالقوه در بسیاری از زمینه های دیگر مانند حمل و نقل خودرویی و دریایی، و بعلاوه در ساخت و ساز ساختمان ها هم کاربرد دارد.

وی در ادامه گفت: ما با استفاده از ترکیبی مایع از اکسید گرافن و یک نوع پلیمر، که با حباب های هوا زده و یخ زده ساخته می گردد، پیروز به فراوری چنین چگالی بسیار سبکی شدیم. این ماده جامد است، اما حاوی هوای زیادی است، بنابراین وزن کم و کارایی بالای آن برای دستیابی به پیشرفت های عظیم در کاهش سر و صدا موثر است.

تمرکز بعدی این محققان شامل همکاری با شرکت های هوافضا برای اجرای آزمایشات روی ماده تازه به اسم عایق صوتی عملکردی برای موتور های جت واقعی است. اما ممکن است این مواد برای هلی کوپتر ها و موتور های اتومبیل هم استفاده گردد. در حالی که کشور های عظیم دنیا در پی یافتن راهکار های تازه و پایداری برای صنایع مستقر مانند حمل و نقل زمینی و هوایی برای کاهش و در نهایت از بین بردن انتشار کربن هستند، مهندسان و مقامات این فرصت را دارند که کار های بیشتری انجام دهند تا این کاهش کربن اتفاق بیفتد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تکنولوژی جدیدی که صدای موتور هواپیما را به مقدار سشوار کم می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکنولوژی جدیدی که صدای موتور هواپیما را به مقدار سشوار کم می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید