این وسیله را در دکور منزل خود دست کم نگیرید

به گزارش وبلاگ خوراکی، یکی از عناصر مهم در طراحی و چیدمان منزل فرش است. شما با انتخاب درست می توانید دکور خانه خود را دگرگون کنید.

این وسیله را در دکور منزل خود دست کم نگیرید

فرش ها در چیدمان منزل علاوه بر اینکه ظاهر و حال و هوای اتاق را تغییر می دهند، مزایای دیگری از گرم کردن فضای منزل تا کاهش سر و صدا در آن را دارند. در این مطلب از وبلاگ خوراکی به نکات چیدمان فرش در دکور منزل می پردازیم.

فرش می تواند اتاق تاریک را روشن کند

در دکوراسیون خانه های امروزی اغلب از کفپوش های چوبی تیره استفاده می گردد که باعث تیرگی فضای خانه می گردد. شما با انتخاب یک فرش روشن می توانید به فضای تیره خود روشنایی ببخشید. حال اگر این فرش روشن دارای طرح و نقش و نگار هم باشد زیبایی فضا را دوچندان می نماید.

خوشامدگویی به مهمانان

فضای بین ورودی اصلی خانه و فضای نشیمن، همواره یکی از سخت ترین بخش های خانه برای دیزاین بوده است. می توانید از فرش ها برای دیزاین این بخش بهره ببرید. فرش این منطقه بسیار اهمیت دارد. زیرا کنار در ورودی است و باید به درستی انتخاب گردد. یادتان نرود که فرش ورودی راهی عالی برای خوشامدگویی به مهمانان هم هست.

فرش ها تم رنگی فضا را تغییر می دهند

فرش ها در دکور منزل می توانند فضایی گرم و آرامش بخش ایجاد نمایند. یک فرش می تواند کاربردهای مختلفی در یک اتاق داشته باشد. آن ها می توانند اتاق را به بخش های مختلف تقسیم نموده و نقطه کانونی ایجاد نمایند و در کنار فرش های دیگر تم خاصی به اتاق شما بدهند. فرش ها قدرت بازی زیادی دارند و به راحتی می توانید با یاری آن ها، جانی تازه به فضا بدمید. برای اینکه خانه خود را زیبا کنید به مطلب با کمترین هزینه منزل خود را نو کنید سر بزنید.

دکوراسیون خود را بهبود ببخشید

یکی از معمول ترین روش های بهتر کردن فضای داخل خانه، تغییر فرش است. علت خوبی هم پشت این قضیه وجود دارد. فرش ها تقریبا در هر رنگ، طرح و شکلی که تصور کنید وجود دارند.

یک فرش با رنگ روشن می تواند به دیزاین خانه شما حس قدرت ببخشد. فرش های طرح دار خنثی یا سنتی مکمل باقی وسایل اتاق هستند. این نکته را هم از یاد نبرید که فرش تیره را روی یک سطح روشن قرار دهید یا برعکس. در این صورت می توانید تضاد ایجاد کنید.

افزایش ایمنی

یکی از نکات چیدمان فرش در دکور منزل افزایش ایمنی است. آیا از آن دسته افراد هستید که وقتی کودکتان مشغول بازی می گردد، نگران امنیتش می شوید؟ یادتان باشد که فرش ها گزینه مناسبی برای محافظت از سر، زانوها و دست های ظریف کودکتان هستند و از آسیب تماشا آن ها جلوگیری می نمایند.

فرش ها برای محافظت از ما، کاهش خطر لیزخوردگی و به حداقل رساندن صدمات هنگام افتادن گزینه ای ایده آل هستند. این ویژگی برای خانواده هایی که بچه کوچک یا فرد مسنی در خانواده دارند، بسیار حائز اهمیت هست.

پوشاندن ایرادات خانه

استفاده از فرش یک راه عالی برای پنهان کردن نواقص و ایرادات کفپوش شما است. اگر کفپوش شما دچار مشکل شده مثلا اگر سرامیک های کف خانه ترک خورده اند، یک راه چاره سریع این است که آن را با استفاده از فرش بپوشانید. در حالت کلی، این فرش ها به خوبی با بقیه وسایل و اکسسوری های خانه هماهنگ می شوند و فضای دلپذیری به وجود می آورند و بعدا هم اگر جابه جا شدید، می توانید فرش ها را با خود ببرید.

پیوند اتاق ها

بسیاری از مردم فرش را مکمل پایانی اتاق می دانند. اما به یاد داشته باشید، فرش ها می توانند یک پالت رنگی خوب را برای آغاز به شما ارائه دهند. آن ها می توانند فضاهای مختلف مانند ناهارخوری، پذیرایی، اتاق خواب وغیره را جداسازی نمایند. آن ها می توانند اتاق هایی که هیچ دیوار مشخصی ندارند را جدا نموده و فضاسازی نمایند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب این مبلمان در دکور منزل قدیمی شده اند را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "این وسیله را در دکور منزل خود دست کم نگیرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این وسیله را در دکور منزل خود دست کم نگیرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید