ارزش افزوده 600 میلیون دلاری با تولید 20 ماده اولیه آرایشی و بهداشتی

به گزارش وبلاگ خوراکی، معاونت علمی و فناوری قرار است در یک برنامه 5 ساله، 20 ماده اولیه محصولات آرایشی و بهداشتی را در کشور تولید کند تا 600 میلیون دلار ارزش افزوده را برای کشور به همراه آورد.

ارزش افزوده 600 میلیون دلاری با تولید 20 ماده اولیه آرایشی و بهداشتی

به گزارش گروه فناوری وبلاگ خوراکی به نقل از معاونت علمی و فناوری، ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حامی شرکت هایی است که در تلاش هستند تا بازار داخلی محصولات آرایشی و بهداشتی کشور را رونق دهند. محصولاتی که تنور گرمی دارند و سال ها است بازار پررونق آن در اختیار دیگر کشور ها است. این اتفاق باعث شده که محصولات غیرقانونی و قاچاق نیز به وفور وارد کشور شود.

اما تولید داخلی این محصولات که ارتباطی مستقیم با سلامتی افراد جامعه دارد می تواند در کنار تامین سلامت مصرف کنندگان نقشی جدی در رونق اقتصادی کشور داشته باشد. به گونه ای که ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام کرده در یک برنامه 5 ساله، قرار است 20 ماده اولیه محصولات آرایشی و بهداشتی در کشور تولید شود. محصولاتی استاندارد که با کمک توان و تخصص شرکت های دانش بنیان و خلاق این حوزه به تولید می رسد و روانه بازار خواهد شد.

این برنامه 5 ساله که در قالب 20 پروژه ملی در حال اجرا است، می تواند 600 میلیون دلار ارزش افزوده برای کشور به ارمغان آورد و برای 400 نفر نیز اشتغال زایی کند. از جمله این مواد اولیه و کاربردی مورد نیاز در ساخت محصولات آرایشی و بهداشتی می توان به موادی، چون ویتامین آ پالمیتات، آسکوربیل پالمیتات، آسکوربیل تترا پالمیتات، آسکوربیل گلوکزید و کوجیک اسید دی پالمیتات اشاره کرد.

در این برنامه تلاش می شود تا مواد اولیه حوزه آرایشی که بر پایه پالمتیک اسید یا ایزوپالمتیک هستند و تنوع و حجم بالایی از مصرف و ارزبری را دارند، توسط شتابدهنده ها و شرکت های دانش بنیان به تولید برسد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ارزش افزوده 600 میلیون دلاری با تولید 20 ماده اولیه آرایشی و بهداشتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزش افزوده 600 میلیون دلاری با تولید 20 ماده اولیه آرایشی و بهداشتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید