یگان حفاظت میراث فرهنگی قم، پشتوانه حیات فرهنگی استان است

به گزارش وبلاگ خوراکی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: یگان حفاظت قم، پشتوانه حیات فرهنگی استان است و نقش مهمی در میراث فرهنگی استان دارد.

یگان حفاظت میراث فرهنگی قم، پشتوانه حیات فرهنگی استان است

به گزارش وبلاگ خوراکی به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم، جلسه تعامل مدیرکل میراث فرهنگی استان قم با فرمانده یگان حفاظت این استان به منظور پیشبرد امور و بالا بردن توان اجرایی یگان حفاظت امروز یکشنبه 31 تیر 1397 برگزار گردید.

در این جلسه حمید یزدانی مدیرکل استان قم گفت: یگان حفاظت با از جان گذشتگی از آثار و اماکن تاریخی نگهداری می نماید لذا تسهیل در برطرف موانع یگان و مسائل حافظان میراث در اولویت سیاست های اجرایی اداره کل واقع شده است.

یزدانی ادامه داد: با توجه به اهمیت استان قم به عنوان محور گردشگری مذهبی و حجم بالای مسافر در استان قم و ثبت بیش از 350 اثر ثبت ملی، یگان حفاظت باید از تمامی ظرفیت های خود برای حفظ و شناساندن این میراث ماندگار به مردم استفاده کند.

او گفت: شناساندن میراث فرهنگی و تاریخی به مردم به ویژه نسل جوان نقش ارزشمندی در هویت فرهنگی و معنوی جامعه دارد و یگان حفاظت در این رسالت صندلی مهمی دارد.

او اضافه نمود: برگزاری همایشهای علمی - آموزشی، تقویت نیروی انسانی یگان، افزایش توان حفاظت الکترونیکی، افزایش نظارت و انجام اقدامات پیشگیرانه و مقابله با مجرمین میراث فرهنگی را از جمله مواردی دانست که باید برای آن برنامه ریزی کرد.

در این جلسه نیروهای یگان حفاظت قم مسائل خود را منعکس کردند و مدیرکل میراث فرهنگیاستان توضیح داد: با توجه به مسئولیت خطیر نیروهای یگان حفاظت و ضرورت افرایش تجهزات و امکانات، تمام کوشش خود را برای بهبود شرایط یگان بکار گیرد.

منبع: میراث آریا

به "یگان حفاظت میراث فرهنگی قم، پشتوانه حیات فرهنگی استان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یگان حفاظت میراث فرهنگی قم، پشتوانه حیات فرهنگی استان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید