چشمۀ گل 3 شنبه و دانای پیر در شهر باران

به گزارش وبلاگ خوراکی، خبرنگاران: قصه شهر، قصه شهر هزار ساله ای است که روزگاری مرکز تجاری حکومت صفویان بود و 80 سال پیش راه آهن داشت، شهری که دروازه فرنگ بود.

چشمۀ گل 3 شنبه و دانای پیر در شهر باران

شهر رشت، روزگاری به داشتن بام های سفالی به خود می بالید و به شهرابرهای باران خیز و باران های نقره ای معروف بود و هست. بازار ماهی فروشان با هیاهوی صیادانی که نماد دریا هستند، باغ محتشم، موزه شهر رشت و دانای پیرْ، از جاذبه های دیدنی رشت است که زیبایی این شهر را دوچندان نموده است.چشمه­ ها از جاذبه ­های طبیعی پرطرفدار برای گردشگران و مسافران به شمار می­ روند. اغلب در منطقه ها سرسبز و خوش آب و هوا یک یا چند چشمه معروف وجود دارد که گردشگران را به سمت خود جذب می­ کند.

چشمه شفابخش دانای پیر: موزه میراث روستایی رشت که در نوع خود در خاورمیانه بی نظیر است، شما را به صد سال پیش می برد تا با زندگی و معماری سنتی مردم گیلان در آن دوره آشنا شوید.

چشمه آب شور لاکان نیز از جاذبه های طبیعی این شهر است. در انتهای جاده رشت - لاکان، یک جاده خاکی دیده می گردد که این نقطه را به شهر صنعتی رشت متصل می نماید. در میانه جاده، روستای دانای پیر قرار گرفته است که در شرق آن، جنگل انبوه و زیبایی دامن گسترده است. چشمه آب شور لاکان در دل این جنگل و در جنوب رشت قرار گرفته است.

مردم منطقه، این چشمه را مقدس و آب آن را شفا بخش می دانند و برای درمان بیماری های پوستی با آب چشمه حمام می نمایند.

رستوران های روباز مشهد

رستوران نزدیک حرم مشهد

فهرست وسایل سفر به مشهد با اتوبوس

چشمه گل سه شنبه نیز از منطقه ها دیدنی شهر باران است. این چشمه در روستای طالم سه شنبه از توابع بخش سنگر در 12 کیلومتری جاده رشت - قزوین واقع شده است.

منبع: توریسم آنلاین

به "چشمۀ گل 3 شنبه و دانای پیر در شهر باران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چشمۀ گل 3 شنبه و دانای پیر در شهر باران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید