همسر انور سادات درگذشت

به گزارش وبلاگ خوراکی، جیهان السادات ، همسر محمد انور السادات ، رئیس جمهور سابق مصر صبح امروز جمعه در سن 88 سالگی و پس از یک دوره طولانی مبارزه با بیماری درگذشت.

همسر انور سادات درگذشت

ریاست جمهوری مصر در بیانیه ای گفت که جیهان السادات، همسر محمد انور السادات رئیس جمهور فقید که انور سادات را قهرمان جنگ و صلح توصیف کرده بود درگذشت.

در این راستا عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر حکمی مبنی بر اعطای نشان افتخار به جیهان سادات و نامگذاری محور ارتباطی الفردوس در قاهره به نام وی را صادر کرد.

اخیراً ، گزارش های محلی منتشر شد مبنی بر این که جیهان سادات پس از بازگشت از سفر پزشکی به ایالات متحده آمریکا ، 30 روز در اتاق مراقبت های ویژه در یکی از مراکز درمانی بین المللی بستری شده است.

هیچ کس از خانواده جیان سادات ماهیت بیماری وی را تا زمان مرگ اعلام نکرد اما یکی از اعضای خانواده محمد انورسادات گفت که وی به ویروس کرونا مبتلا نشده و از بیش از یک سال و نیم قبل به بیماری مبتلا شده بود.

جیهان السادات ، متولد 1933 ، اولین زنی بود که نام بانوی اول مصر را به خود اختصاص داد ، زیرا وی در دوران تصدی همسرش به نام رئیس جمهور این کشور (1970-1981) نقش عمده ای در کارهای اجتماعی داشت.

جیحان در قاهره از پدری مصری با تابعیت انگلیس و مادری انگلیسی به جهان آمد ، وی مدرس پیشین دانشگاه قاهره ، استاد مدعو دانشگاه آمریکایی قاهره و مدرس دانشگاه ایالتی کارولینای جنوبی بود.ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "همسر انور سادات درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همسر انور سادات درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید