نخستین خودروی پرنده مسابقه ای دنیا رونمایی شد

به گزارش وبلاگ خوراکی، یک شرکت استرالیایی از نخستین خودروی پرنده مخصوص مسابقات رونمایی نموده که از راه دور کنترل می گردد و در امسال در مسابقات حاضر می شود.

نخستین خودروی پرنده مسابقه ای دنیا رونمایی شد

به گزارش وبلاگ خوراکی از مهر، نخستین خودروی پرنده مسابقه ای با سرعت 75 مایل بر ساعت رونمایی شده و قرار است در یک رویداد جدید در امسال شرکت کند.

طبق بیانیه شرکت آلادا آئروناتیکز خودروی پرنده مذکور ایر اسپیدر (Airspeeder) از طریق یک اپراتور از راه دور کنترل می گردد و قادر است به طور عمودی از روی زمین بلند گردد و فرود بیاید. قدرت موتور آن نیز 96 کیلووات و وزن آن بدون خلبان 100 کیلوگرم است.

در نخستین مجموعه مسابقات جهانی، این وسیله نقلیه از راه دور کنترل می گردد که در حقیقت یک بستر آزمایشی برای مجموعه مسابقات سرنشین داری است که در 2022 میلادی برگزار خواهد شد.

شرکت سازنده خودروی پرنده مسابقه ای در جنوب استرالیا قرار گرفته است و بیش از 3 سال صرف توسعه آن نموده است. قرار است در نخستین مرحله مسابقات که امسال برگزار می گردد، 10 خودروی پرنده یکسان شرکت نمایند.

ایراسپیدر شامل فناوری های مختلفی است که تا به امروز در هیچ یک از خودروهای برقی پرنده مشاهده نشده است. این فناوری ها عبارتند از لیدار، سیستم های رادار اجتناب از برخورد که یک میدان نیرومجازی دور وسیله نقلیه پرنده ایجاد می نماید. علاوه بر آن چارچوب خودرو نیز از فیبرکربنی است که محکم، سخت و سبک است.

قبل از شروع مسابقات بین المللی در امسال، خودروهای پرنده مذکور آزمایش می شوند.

منبع: جام جم آنلاین

به "نخستین خودروی پرنده مسابقه ای دنیا رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین خودروی پرنده مسابقه ای دنیا رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید