قهر 14ساله کهگیلویه و بویراحمدی ها با سینما

به گزارش وبلاگ خوراکی، مدیر انجمن سینمای جوانان ایران دفتر کهگیلویه و بویراحمد گفت: وضعیت سینما در این استان تأسف برانگیز است.

قهر 14ساله کهگیلویه و بویراحمدی ها با سینما

قدرت الله سلیمانی فر در گفت وگو با وبلاگ خوراکی، اضافه کرد: سینما باید استاندارد و دارای فضای مناسب باشد اما در یاسوج مرکز استان سالن چندمنظوره اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فیلم اکران می گردد و می گویند سینما داریم.

وی اظهارکرد: چون این سالن در فضای اداری است کسی استقبال نمی کند و حدود 14 سال است که مردم استان با سینما قهر نموده اند.

مدیر انجمن سینمای جوانان ایران دفتر کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد: هم اکنون سینمای گچساران بدهکار و تعطیل است و سینمای دهدشت داستان بهتری از گچساران ندارد.

سلیمانی در مورد وضعیت سینما در شهر یاسوج، مرکز استان نیز توضیح داد: سینمای یاسوج نیز جهت نوسازی تخریب شد که مدتی به پارکینگ خودروها تبدیل و هم اکنون نیز در حال ساخت مجتمع تجاری در زمین آن هستند و گفتند که قرار است در طبقه چهارم این مجتمع سینما ساخته گردد اما این کار منطقی و استاندارد نیست.

وی ادامه داد: تاسف برانگیز است که در یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد سینما نداریم البته کارهایی اجرا شده اما نیمه کاره رها شدند.

مدیر انجمن سینمای جوانان ایران دفتر کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سبد فرهنگی مردم استان خالی است، مطرح کرد: درست است که امروزه فضای مجازی وجود دارد اما سینما جا و صندلی خودش را دارد و اگر استاندارد و متناسب باشد به محلی برای آرامش خانواده ها و جوانان تبدیل می گردد.

سلیمانی اعلام کرد: این استان پتانسیل های فرهنگی و بازی های دسته جمعی زیادی دارد که می توان با ایجاد فضاهای لازم تفریحی و نشاط آور، اوقات فراغت خانواده ها و جوانان را پُر کرد، یکی از این فضا سینماست اما نداشتن سینما محصولی جز افسردگی و سردرگمی و افزایش آسیب های اجتماعی برای مردم ندارد.

وی داشتن سینما در استان کهگیلویه و بویراحمد بخصوص شهر یاسوج احتیاج به همت بلند و کار شبانه روزی دارد، اظهارکرد: اتفاقات ریز و درشتی طی مدت گذشته اتفاق افتاده که دیگر دیدگاه فرهنگی در استان وجود ندارد، در حالی که بدون فرهنگ، سایر بخش ها نیز راه به جایی نمی برند. در صورت داشتن سینما خانواده ها و جوانان بجای دور دور کردن در خیابان ها با آرامش برای تماشای فیلم به سینما می روند.

مدیر انجمن سینمای جوانان ایران دفتر کهگیلویه و بویراحمد گفت: در شرایطی قرار گرفته ایم که سینما نداریم و مردم هم سینما نمی روند و این مساله تاسف بار است.

سلیمانی با بیان اینکه فضای سینما باید نشاط آور، فرهنگی و استاندارد باشد، اضافه کرد: یک سینما باید دارای ویدئو کلوپ، پارک کودک، فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی باشد، در واقع باید یک پکیج فرهنگی در اختیار خانواده ها و جوانان قرار دهیم تا استقبال بیشتری داشته باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "قهر 14ساله کهگیلویه و بویراحمدی ها با سینما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قهر 14ساله کهگیلویه و بویراحمدی ها با سینما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید